۲۱ تیر ۱۳۹۵ کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برگزار شد
کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکتهای دانش بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار با حمایت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن تحقیقات بازار اروپا، توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران 20 تیرماه برگزار شد.

 علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری در حمایت از توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان، به برنامه‌های دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی و ایجاد کریدور صادرات دانش بنیان و حمایت از ایجاد واسطه‌های تجاری صادراتی برای محصولات دانش بنیان اشاره کرد.
وی افزود: ارائه کمکهای بلاعوض از طریق کریدور صادرات در قالب 13 دستورالعمل حمایتی برای توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های معاونت علمی است.
به گفته بیرنگ، این کمک ها حوزه‌هایی مانند تهیه اقلام تبلیغاتی، اصلاح و ارتقاء وبسایت شرکتها، حمایت از حضور در سایتهای فروش B2B، حمایت از شرکتها برای اخذ استانداردهای کیفی بین‌المللی جهت محصولات، حمایت از طراحی ساخت مهندسی محصولات، حمایت از حضور شرکتها و هیاتهای تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی، حمایت از تهیه گزارشهای مطالعه بازار خارجی و پرداخت کمک هزینه جذب نیروی تخصصی بازرگانی، مواردی از حمایتهای معاونت علمی در جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.


filereader.php?p1=main_44f683a84163b3523
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از ایجاد 5 پایگاه‌ صادراتی در سایر کشورها با هدف صادرات کالاهای ایرانی و ارائه انواع خدمات مشاوره اعم از حقوقی، مالی و بازرگانی به شرکتهای متقاضی صادرات، گفت: حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تخصصی کالاهای دانش بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی بطور جدی پیگیری می‌شود تا از طریق تجمیع محصولات دانش بنیان یک حوزه و در قالب یک برند واحد به بازارهای صادراتی عرضه شوند.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی اظهار کرد: در این راستا تاکنون بیش از 6 شرکت مدیریت صادرات در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پیشرفته الکترونیک، ابزار دقیق و تجهیزات اپتیک و فوتونیک، داروهای گیاهی و تجهیزات مرتبط با صنایع هوایی و فضایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه، حسن افتخاریان، رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و دبیر کنفرانس به ضرورت تحقیقات بازار در دنیای امروزی برای کسب سهم از بازارهای بین‌المللی بصورت هدفمند و از طرفی عدم آشنایی و تقاضای شرکتهای ایرانی جهت بهره‌مند شدن از خدمات شرکتهای تخصصی مطالعات بازار ایرانی اشاره کرد.
وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعات بازار و آشنایی بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی با فعالیتهای شبکه بین‌المللی تحقیقات بازار جهت کسب اطلاع از بازار سایر کشورها، از اقداماتی است که در دستور کار انجمن تحقیقات بازاریابی ایران قرار دارد.

در این همایش، امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اکوسیستم نوآوری و اهمیت تحقیقات بازار برای شرکتهای نوپا، سابین گرمن، مشاور ارشد بازاریابی و مدیریت برند شرکت Innate Motion در مورد خلق ارزش برای مشتری با همکاری مشتری، میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا در مورد پر کردن خلاءهای موجود در بازار با بکارگیری دانش مهندسی، حیدرزاده دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در مورد تحقیقات کیفی در بازاریابی و روش‌های فرافکنی، کارین دوچن، مدیر ارتباط مشتریان شرکت Kantar در خصوص نوآوری و خلق ارزش برند و الکساندر رپتز، مشاور ارشد و مسئول تطبیق شرکت venionaire capital در خصوص راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی به سخنرانی کردند.

این کنفرانس با حضور بیش از 250 نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای دانش بنیان برگزار شد و با برگزاری دو پنل تخصصی تحقیقات میدانی در ایران و مدل‌های کسب و کار و شبکه‌های جهانی و نیز آشنایی و شبکه‌سازی شرکت کنندگان در همایش و نیز پنل پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.
  

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.