۱۰ مهر ۱۳۹۶ نقش قابل توجه علائم تجاری در سنگاپور
بنا بر گزارش انتشار یافته از سوی انجمن بین المللی علائم تجاری با موضوع نقش اقتصادی صنایع متمرکز بر نشان های تجاری در منطقه «ASEAN»، در حدفاصل سال های 2012 الی 2015 میلادی، بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی سنگاپور به صنایع مذکور اختصاص داشته است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در این مطالعه که با تمرکز بر کشورهای اندونزی، فیلیپین، مالزی، سنگاپور و تایلند انجام گرفته است، نقش برخی صنایع فعال در این کشورها که در زمینه بکارگیری برندهای تجاری، سیاست هایی کاملاً گسترده و هدفمند را اتخاذ نموده اند، در رشد و توسعه اقتصادی تحلیل و بررسی گردیده است. بر این اساس، صنایع تولیدی در صدر صنایع استفاده کننده از استراتژی های بکارگیری وسیع نشان های تجاری قرار گرفته اند و صنایعی نظیر اطلاعات و ارتباطات، ساخت و ساز و خرده فروشی در رتبه های بعدی جای دارند.
به گزارش وبسایت «WIPR»، علاوه بر سهم 50 درصدی در کشور سنگاپور، سهم صنایع فوق الذکر در تولید ناخالص داخلی کشورهای دیگر منطقه به ترتیب برابر با 21 درصد در اندونزی، 30 درصد در مالزی، 17 درصد در فیلیپین و 22 درصد در تایلند است. همچنین سهم صادرات این صنایع در کشورهای منطقه بین 27 درصد در اندونزی تا 60 درصد در سنگاپور و تایلند متغیر بوده که حاکی از اهمیت سیاست های بکارگیری علائم تجاری در شرکت ها و مؤسسات فعال در حوزه صادرات کالا و خدمات است. نکته قابل توجه دیگر، سهم به نسبت کم کارکنان در این صنایع است که برای مثال در مالزی کمتر از یک چهارم نیروی انسانی در صنایع دارای سیاست های گسترده و متمرکز در زمینه علائم تجاری مشغول به کار هستند، در حالی که سهم صادرات این صنایع در حدود 55 درصد است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.