استفاده از ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند ثبت علائم تجاری در استرالیا

دفتر مالکیت فکری استرالیا، به منظور تسریع و تسهیل فرآیند درخواست ثبت علائم تجاری، راهنمایی کسب‌وکارهای کوچک و درخواست‌کنندگان فردی که بدون استفاده از وکیل اقدام به ارائه درخواست می‌نمایند، از یک ابزار جدید و پیشرفته استفاده خواهد کرد.

تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ تعداد بازدید : ۱۰۳
تعداد رای : ۰
موضوعات خبر : علائم تجاری

دفتر مالکیت فکری استرالیا، به منظور تسریع فرآیند درخواست ثبت علائم تجاری، از یک ابزار جدید و پیشرفته استفاده خواهد کرد. این ابزار که «Trade Mark Assist» نام دارد، با هدف راهنمایی کسب‌وکارهای کوچک و درخواست‌کنندگان فردی که بدون استفاده از وکیل اقدام به ارائه درخواست می‌نمایند و همچنین به منظور تسهیل فرآیند ثبت نشان‌های تجاری، در نشستی در اوایل ماه می سال جاری میلادی در سیدنی معرفی گردید.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820 

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «Open Gov. Asia»، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۷۶۰۰۰ درخواست مرتبط با علائم و نشان‌های تجاری، به دفتر مالکیت فکری استرالیا ارسال شده است که بزرگ‌ترین گروه از درخواست‌های ارائه‌شده به این دفتر را شامل می‌شود. بیش از دو سوم از این درخواست‌ها، توسط خود افراد و بدون استفاده از وکیل بوده و تقریباً نیمی از آن‌ها نیز برای نخستین بار است که به این کار مبادرت ورزیده‌اند. همین امر، موجب شده است تا دفتر مذکور، همواره به دنبال راه‌هایی برای سادگی بیشتر سیستم ثبت درخواست و ارزیابی علائم تجاری باشد.

گفتنی است، دفتر مالکیت فکری استرالیا با همکاری «TrademarkVision» که یک استارت‌آپ فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری‌های تشخیص تصویر است، به توسعه ابزار جدید پرداخته است. تا پیش ‌از این، این نهاد با همکاری همین استارت‌آپ، به تحقیق در زمینه توسعه روش‌های جستجو در علائم تجاری می‌پرداخت که بر همین اساس، الگوریتم‌های متعددی برای شناسایی و مقایسه در پایگاه داده نشان‌های تجاری استرالیا، با بیش از ۴۰۰ هزار تصویر، مورد استفاده قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این ابزار جدید، از فناوری هوش مصنوعی برای جستجو و تشخیص تصاویر استفاده می‌کند و بنا بر گفته‌های «پاتریشیا کلی» مدیرکل دفتر مالکیت فکری استرالیا، می‌تواند پیچیدگی‌های فرآیند ثبت درخواست را کاهش داده و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، برای ارائه اطلاعات متناسب به مشتریان، رضایت آن‌ها را تأمین نماید.

منبع : Open Gov. Asia

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نوع نظر
نـــام
ایمیل
نظر شما
کارکترهایی که در تصویر می بینید را وارد نمایید. (حساس به حروف کوچک و بزرگ)