ثبت علامت تجاری (برند)
علامت تجاری، نشانی است (شامل حرف، عدد، عکس، شکل، رسم و یا ترکیبی از آنها، اشکال سه بعدی، همچنین اصوات و حتی شعارهای تبلیغاتی و نشان‌های قابل استشمام نظیر بو) که قادر است محصولات یا خدمات یک بنگاه را از بنگاه‌های دیگر متمایز سازد. اهمیت علائم تجاری وقتی مشخص می‌شود که مشتریان حاضر باشند برای به دست آوردن کالا یا خدمات تحت یک علامت تجاری خاص، هزینه بیشتری پرداخت کنند.
کانون پتنت ایران، در قالب حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بخشی از هزینه‌های ثبت علامت تجاری در کشور را مورد حمایت قرار می‌دهد. این حمایت به میزان 50 درصد برای شرکت‌های دارای تاییدیه نانومقیاس است.