۰۴ تیر ۱۳۹۶ توافق نیروهای مسلح ترکیه با شرکت های نوآور جهت توسعه فناوری های نظامی
بنیاد پشتیبانی نیروهای مسلح ترکیه «TSKGV» با برخی شرکت های نوآور این کشور توافقنامه همکاری مشترک جهت تولید محصولات نظامی منعقد نموده است. در این توافقنامه که با شرکت های «ASELSAN»، صنایع هوافضای ترکیه «TAI»، «ROKESTAN»، «HAVELSAN»، «ISBIR» و «ASPILSAN» انجام گرفته است، شرکت های مذکور متعهد به تمرکز بر فعالیت های تحقیق و توسعه ای صنایع نظامی در حوزه های کاری خود و تولید محصولات فناورانه گردیده اند.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

گفتنی است شرکت «ASELSAN» یکی از شرکت های فعال در صنایع نظامی محسوب می گردد که در سال های اخیر با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده است؛ این شرکت که در سال 2006 میلادی در رتبه 93، برترین شرکت های دفاعی جهان قرار گرفته بود، با توجه به ثبت بیش از 213 پتنت در پنج سال اخیر توانسته است در سال 2016 میلادی در جایگاه 58 رنکینگ مذکور قرار گیرد.
به گزارش «dailysabah»، در این پروژه، با هدایت تحقیقات کاربردی در حوزه های خاص فناوری که در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت می تواند به تأمین خواسته های صنایع نظامی در سال های آتی بیانجامد، شرکت ها اختراعات و پتنت های خود را در یک فرآیند مدون به محصولات قابل استفاده توسط زرادخانه نظامی ترکیه تبدیل می نمایند.
علاوه بر تولید محصولات مبتنی بر فناوری های جدید که به عنوان هدف اصلی این توافقنامه به شمار می آید، کمک به شرکت های فعال در حوزه های نظامی جهت ایجاد قابلیت برای استفاده از فناوری های توسعه داده شده در حوزه های غیر نظامی از اهداف فرعی توافق مذکور به شمار می آید. تجاری سازی نوآوری ها و ابداعات توسعه یافته و کسب مزایای اقتصادی حاصل از آن ها می تواند به عنوان یک شاخص اثرگذار در رشد صنعت و اقتصاد ترکیه محسوب گردد.
شایان ذکر است، «TSKGV» که پس از توافق صلح قبرس در سال 1974 میلادی و تحریم تسلیحاتی ترکیه از سوی آمریکا با هدف کاهش وابستگی صنایع دفاع این کشور به واردات، اقدام به سرمایه گذاری در شرکت هایی نظیر «ASELSAN» و «TAI» نمود، در این توافقنامه شرکت های یاد شده را ملزم به ثبت 373 پتنت در ارتباط با فناوری های توسعه داده شده در صنایع نظامی در طی سال های 2017 الی 2021 میلادی نموده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.