۰۹ خرداد ۱۳۹۷ گزارش برگزاری کارگاه مالکیت فکری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به همت دفتر مالکیت فکری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری، کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان «مالکیت فکری»، در محل آمفی‌تئاتر علامه امینی این دانشگاه برگزار گردید.

در زمان شروع کارگاه، جناب آقای جعفر چگینی مدیر دفتر مالکیت فکری دانشگاه و مسئول دفتر همکار کانون پتنت، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت اعلام نمودند که دفتر مالکیت فکری آماده پاسخگویی به سوالات و نیازمندی‌های دانشجویان و اساتید عزیز در خصوص ثبت اختراع داخلی و خارجی است.

 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

این کارگاه تئوری، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی، برگزار گردید. عناوین مطرح شده در این کارگاه، شامل تعریف اقسام مالکیت فکری و حقوق مرتبط، اختراع و شرایط ثبت آن، فرآیند ثبت اختراع، اجزای پتنت، جستجوی پتنت و معرفی خدمات کانون پتنت ایران بود.

برخی از نکات جالب توجه ارائه شده توسط مدرس کارگاه، خانم مهندس ختمی مآب، عبارتند از:

  • ارائه مثال‌های مناسب؛
  • تأکید بر شرایط اختراع و عدم افشای اطلاعات قبل از ثبت اظهارنامه؛
  • توضیح مراحل ثبت اختراع خارجی بصورت مرحله‌ای؛

لازم به ذکر است که در انتهای کارگاه، علاقه‌مندی حضار نسبت به مبحث ثبت اختراعات و دستاوردهای علمی خود، مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده حاکی از این بود که شرکت کنندگان در کارگاه، از مباحث مطرح شده رضایت کامل داشته و اطلاعات مفیدی در خصوص ثبت اختراع و خدمات کانون کسب نموده‌اند و ایجاد امیدواری بین دانشجویان از نتایج مفید این کارگاه ارزیابی گردید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day