تشخیص التهابات سیستمیک عفونی «سپسیس» و التهابات سیستمیک غیر عفونی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ تشخیص التهابات سیستمیک عفونی «سپسیس» و التهابات سیستمیک غیر عفونی

شرکت ایمون‌اکسپرس «Immunexpress»، اقدام به ثبت درخواست‌هایی برای ثبت اختراعی تحت عنوان شناسایی نشانگرهای زیستی «Biomarker Identification»، در «USPTO» و «EPO» نموده است. پرونده‌های پتنت مذکور که به ترتیب با شماره‌های «14/90012» و «14814334.0» در دفتر ثبت پتنت آمریکا و اروپا به ثبت رسیده است، فناوری «SeptiCyteTM» را که در تشخیص التهابات سیستمیک عفونی «Sepsis» و التهابات سیستمیک غیر عفونی «SIRS» مورد استفاده است را تشریح می‌نماید.

«رولند کارلسون»، مدیر اجرایی ایمون‌اکسپرس، با تأکید بر مزایای فناوری فوق، اظهار داشت: «این پتنت، می‌تواند فرآیند تشخیص بیماری در افراد مبتلا به عفونت و تمایز بین التهابات سیستمیک عفونی و غیر عفونی را تسهیل نماید. این فناوری، ما را به یک پیشرو در زمینه تجزیه‌وتحلیل بیماری‌های عفونی و تشخیص سپسیس، در اروپا و آمریکا بدل خواهد کرد.»

بنا بر گزارش «Business Insider»، سپسیس سالانه بر حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان تأثیر می‌گذارد و نیازمند یک مراقبت پزشکی گسترده است. این بیماری را می‌توان پرهزینه‌ترین بیماری در آمریکا دانست که در سال ۲۰۱۴ میلادی، میانگین هزینه آن برای هر بیمار، بالغ بر ۲۹۹۲۰ دلار بوده است. هزینه‌های مشابه در اروپا نیز در حدود ۳۷۴۲۴ دلار برآورد شده است. همین عامل، موجب شده است تا هزینه‌های سالانه ناشی از بستری شدن بیماران در آمریکا، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی، از ۲۲.۲ میلیارد دلار، به ۳۸.۱ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است، پتنت‌های مذکور که یک روش درمانی و تشخیصی جدید با استفاده از نشانگرهای موجود در نمونه‌های خونی افراد را معرفی می‌نماید، به سبد پتنت شرکت ایمون‌اکسپرس که شامل ۱۴ پتنت فامیلی است، افزوده می‌شود و می‌تواند نقشی کلیدی در حفاظت از پلتفرم «Biocartis IdyllaTM» ایفاء نماید. هدف نهایی این پلتفرم، افزایش سرعت ارائه اطلاعات و داده‌های پزشکی برای تشخیص التهابات سیستمیک عفونی و غیرعفونی است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.