توضیحات:
یکی از انواع کمتر شناخته شده مالکیت فکری (در مقایسه با کپیرایت، علائم تجاری و پتنت)، نشانههای جغرافیایی است که یک روش مهم و کلیدی برای نشان دادن منشأ و مبدأ جغرافیایی کالاها و خدمات عرضه شده به بازار است. در بسیاری از موارد، اشاره به مبدأ جغرافیایی یک محصول، به دلیل شهرت بالای آن منطقه، خود عاملی برای ترغیب بیشتر مشتری و افزایش فروش محصول خواهد بود.
تعریف WIPO:
بنا بر تعریف سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو)، نشانه جغرافیایی اطلاعیهای است که اظهار میدارد یک محصول خاص، از یک منطقه جغرافیایی مشخص نشأت گرفته است.