۰۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ساز سوئیسی، با ثبت علامت تجاری «One More Thing» خاری در چشم اپل شد.
در گذشته استیو جابز در جریان کنفرانس‌های اپل در لحظات آخر محصولی جدید را معرفی می‌کرد. او قبل از معرفی محصول، سه کلمه‌ی معروف «One more thing» (به معنی «یک چیز دیگر») را بیان می‌کرد که به نوعی به عبارت انحصاری استیو جابز تبدیل شده بود.
روز گذشته مشخص شد که «سواچ» (Swatch)، شرکت سوئیسی سازنده‌ی ساعت با استفاده از سیستم ثبت علامت تجاری مادرید، این عبارت را یک ماه پس از معرفی اپل واچ، به عنوان یک علامت تجاری برای رسته‌ای از محصولات فایل نموده است.

filereader.php?p1=main_35cb2306201dacce5
filereader.php?p1=main_0da57b8dc4f6cdec2

یکی از دلایلی که ساعت هوشمند اپل، iWatch نام نگرفت (همانند iPhone و iPad)، این بود که شرکت سواچ، اپل را به شکایت تهدید کرده بود. سواچ به این دلیل اپل را مورد تهدید قرار داد که iSwatch یکی از نام‌های تجاری این شرکت بود و احتمال این که iWatch و iSwatch با هم اشتباه گرفته شوند، وجود داشت.
این سازنده‌ی سوئیسی ساعت، از وارد شدن اپل به صنعت ساعت‌سازی با ساعت Apple Watch ناراضی است، اگرچه هیچ یک از این دو شرکت در حال حاضر با هم رقابت ندارند. شرکت سواچ اولین ساعت هوشمنداش را امسال معرفی کرد؛ اما این ساعت که با نام تجاری «سواچ تاچ زیرو وان» (Swatch Touch Zero One) شناخته می‌شود، برای بازیکنان والیبال ساحلی طراحی شده است. این رسته برای یک ساعت هوشمند، قشر بسیار محدودی را هدف قرار گرفته و با این حساب یک تهدید برای اپل به حساب نمی‌آید.
محسن تاب
محسن تاب۱۳۹۴/۰۶/۰۴

انصافا خبر بترکونی بود

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day