۰۸ شهریور ۱۳۹۴ گزارشی کوتاه از حضور کانون پتنت ایران در نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات
نخستین جشنواره‌ی ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی و دومین جشنواره‌ی اختراعات و ابتکارات تهران، با هدف ایجاد فضای تجاری‎سازی اختراعات و ابتکارات بومی کشور، رفع چالش‌های صاحبان تولید وصنعت، معرفی دستاوردها و فناوری‎های علمی مهارتی و کاربردی، حمایت ازمخترعان، کارآفرینان و شرکت‎های فناور و شناسایی استعدادها و پتانسیل‎های علمی و اجرایی مراکز آموزشی کشور از 25 تا 27 مرداد ماه در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.این جشنواره، با ایجاد تغییر در رویکرد جذب شرکت کنندگان در سه گروه مخترعان، کارآفرینان و شرکت های فناور و خوشه های رشد، مناسب برای فعالانی بود که در زمینه های علمی ورود کرده اند و به دنبال معرفی و کسب موفقیت‌های بزرگ در این عرصه هستند. 
در این جشنواره که با هدف شناسایی پژوهشگران و مبتکران و حمایت از اختراعات و طرح های کارآفرینانه دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید،340 اثر در 330 غرفه از مجموع اختراعات و آثار کارآفرینانه دانشجویان و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه علمی کاربردی به نمایش گذاشته شده بود. یک هزار و 64 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه 340 اثر به نمایش گذاشته شد. در پایان برگزاری جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار بر این شد که از طرح‌های برتر برای تجاری سازی و دریافت تسهیلات حمایت شود.
در طول برگزاری نمایشگاه، شخصیت‌های مهمی از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وی، مشاور رئیس جمهور، بعضی از نمایندگان مجلس و معاون و نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند.
کانون پتنت ایران به منظور شناساندن خدمات و حمایت‌های خود، در این نمایشگاه حاضر گردید و علاوه بر راهنمایی حضوری مخترعان و مراجعان، بروشورها و پوسترهای آموزشی مباحث مالکیت فکری به بازدیدکنندگان ارائه گردید. در طول برگزاری، مخترعین، اعضای هیئت علمی و مسئولین دانشگاه ها و مسئولین شرکت های دانش بنیان از غرفه بازدید و با کارشناسان کانون پتنت به بحث و تبادل نظر پرداختند. شایان ذکر است که کارشناسان کانون به تمامی غرفه‌های حاضر در نمایشگاه مراجعه نموده و خدمات آن را به اطلاع تک تک مخترعان رساندند.
اغلب بازدیدکنندگان از خدمات و حمایت‌های کانون پتنت ایران به خصوص حمایت 90 درصدی از کل هزینه‌های ثبت اختراع خارجی ابراز شگفتی و بی‌اطلاعی می‌نمودند. مراکز دانشگاهی مختلفی از خوزستان، کرج، دانشگاه امام حسین، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت همکاری با کانون پتنت ابراز تمایل نمودند و قرار بر آن شد بعد از برگزاری جشنواره، پیگیری های لازم از جانب دو طرف انجام شود. ضمنا در این نمایشگاه این فرصت فراهم شد که افراد دارای مهارت در زمینه مالکیت فکری و ثبت اختراعات خارجی، شناسایی شوند تا بدین ترتیب امکان استفاده از این نیروها در قالب برنامه‌های آینده‌ی کانون مهیا گردد.

filereader.php?p1=main_4727c66296a81ec0f




پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day