۰۹ مهر ۱۳۹۴ حقوق مالکیت فکری، برای میزبان المپیک 2020 چالش‌زا شد
اولیویر دبی (Olivier Debie) طراح بلژیکی لوگوی تئاتر لیژ است که با استناد به شباهت بسیار زیاد این دو لوگو به هم؛ با طرح شکایتی مبنی بر سرقت ادبی طرحش، خواستار توقیف لوگوی بازی‌های المپیک شد.
مقامات ژاپنی اتهام کپی‌برداری طراح ژاپنی، کنجیرو سانو (Kenjiro Sano) را رد کردند و مدعی شدند لوگوی تئاتر لیژ به عنوان یک نشان تجاری، ثبت نشده است. 
لوگوی جنجالی از"T" (حرف نخست توکیو، پایتخت ژاپن) تشکیل شده و در طراحی‌اش از پرچم ژاپن با دایره قرمز رنگ به نمایندگی از خورشید، الهام گرفته شده است.

filereader.php?p1=main_911af7aa209e00b49

جالب است بدانید، چندی قبل از این هم مقامات ژاپنی طرح ورزشگاه جدید و اصلی بازی‌های المپیک را به علت افزایش هزینه‌هایش تا دو برابر تخمین اولیه، کنار گذاشتند و از مردم به علت هدر رفتن مالیات آنها در پرداختی‌های گزاف به زاها حدید (Zaha Hadid)؛ طراح عراقی- انگلیسی ورزشگاه، عذرخواهی کردند. 

filereader.php?p1=main_5308416cb85ed2638

حالا ژاپنی‌ها باید به فکر خدشه‌ی وارد شده به برنامه‌های آماده‌سازی المپیک 2020 باشند و ضمن پاسخ‌گویی به تشویش و تردید اذهان عمومی، به طراحی مجدد لوگو و یافتن جایگزینی برای ورزشگاه اصلی بپردازند. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day