۱۷ مهر ۱۳۹۴ دزد پتنت های نانویی !

بررسی روند ثبت پتنت‎های جهان به خصوص پتنت‎های حوزه‎ی دارو و درمان که از فناوری نانو استفاده کرده‎اند، بین سالهای 2000 تا 2002 رشد غیرمنتظره‎ای را نشان می‎دهد و بعد از این سالها، این روند به حالت عادی خود برمیگردد. بررسی دقیق‎تر پتنت‎ها، ما را با مورد عجیبی مواجه می‎سازد؛ "تعداد قابل توجهی از پتنت‎ها توسط یک شخص در چین به نام Yang MengJun به ثبت رسیده است"!

filereader.php?p1=main_3674d5ce1949ffaa9

این شخص در همین مدت کوتاه ( دو ساله) تعداد نهصد وهفتاد و چهار اختراع را عموما در حوزه‎ی دارو درمان، به ثبت رسانده است. بررسی ماهوی اختراعات این شخص نشان میدهد که او به طور ساده، گیاهان دارویی مختلف بومی چین را در حد نانو ریز نموده است و آن را برای درمان بیماری مختلف به ثبت رسانیده است! این پتنت‎ها همگی در اداره‎ی ثبت اختراعات چین ثبت شده‌اند و درست است که فقط سه پتنت از این تعداد موفق به گرنت شده و بقیه همگی مردود شناخته شده‎ اند، ولی تغییر نمودارهای روند ثبت پتنت دنیا، ماحصل ثبت این تعداد پتنت توسط این شخص می‎باشد.

جست و جوی نام این شخص در گوگل ما را به معرفی او در در کتاب   365ways to change the world هدایت کرد که در این کتاب از او به عنوان بدترین دزد پتنت‎های نانویی یاد شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day