۰۵ آبان ۱۳۹۴ آخرین فصل کتاب گوگل: قانونی و منصفانه
اتحادیه نویسندگان آمریکا (مستقر در نیویورک) در سال 2005 اعتراض خود را علیه پروژه اسکن کتاب‌های چاپی و دسترسی رایگان و آنلاین متون آنها اعلام کرده و دعوی خود را علیه گوگل به ثبت رساند.
این ادعا در سال 2013 و در دادگاه اولیه رد شد که با اعتراض مجدد نویسندگان به دادگاهی بالاتر رفت ولی باز هم مورد تأیید واقع نشده است. 
دادگاه تجدیدنظر آمریکا عقیده دارد که Google Books، کپی‌رایت را نقض نمی‌کند چرا که این سرویس تنها بخش‌هایی از متن هر کتاب را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

filereader.php?p1=main_bdd22cdc14df2a034

گوگل هم در دفاع از این طرح با استناد به نظر کسانی که از این سرویس استفاده کرده‌اند، بیان می‌کند که کتاب‌های گوگل امکانی آسان و مفید است تا افراد بتوانند کتاب‌های مورد نظرشان را انتخاب، خرید و مطالعه کنند، که البته برای صاحبان حقوق چاپ و نشر هم مزایایی دارد؛ اما مدیر اتحادیه نویسندگان با ابراز ناامیدی از رأی صادره  اظهار داشت که دادگاه قادر به درک تأثیر این تصمیم بر کپی‌رایت و در نهایت لطمه آن بر میراث ادبی کشور نیست.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day