۲۴ آبان ۱۳۹۴ اختراع روشی برای ترمیم سلول‌های غضروفی بدن
شرکت تگزاسی SpinalCyte که در حوزه مهندسی بافت فعالیت دارد، بر مسئله رشد مجدد هسته دیسک ستون فقرات با استفاده از سلولهای فیبروبلاست پوست انسان تمرکز دارد که اخیرا خبر صدور گرنت برای یکی از پتنت‏های خود در این حوزه را اعلام کرده است. 
فناوری این اختراع بر مبنای رشد مجدد مغزی دیسک ستون فقرات با استفاده از فیبروبلاستهای پوستی انسان است. ترکیب این نوع بازسازی ستون فقرات در بایوراکتورهای in-vivo (درون-تنی) صورت می‌گیرد. بر اساس توضیحات این پتنت، سلول‌های پوستی فیبروبلاست در مغزیِ دیسک ستون فقرات کشت داده می‌شوند. این نوع سلول‌ها هنگامی که تحت یک فشار مکانیکی خاص در یک محیط بدون اکسیزن ( به صورت in-vivo) قرار گیرند، تبدیل به کندروسیت می‌گردند.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

برخی دعاوی این پتنت در مورد فشار هیدرواستاتیکی متناوب و تنش برشی مایع است. ادعاهای دیگر این پتنت در مورد افزودن فاکتورهای رشد، اسید آسکوربیک و تولید سلول‌های غضروفی با استفاده از فشار مکانیکی در محیط in-virto (برون‌-تنی)است که می‌تواند در مفصل ایمپلنت شود.
مدیر اجرایی شرکت در اظهاراتش به تقویت جایگاه این کمپانی به عنوان رهبر بازار با ثبت این پتنت اشاره کرده و می‌گوید که برای نخستین بار است که ما برای حفاظت و مراقبت از سازه‌های بدن اختراع ثبت کرده و گرنت شده‌ایم. وی همچنین ضمن ابراز خوشحالی خبر می‌دهد که در حال گسترش مجموعه پتنت‌هایشان هستند که شامل 10 اختراع ثبت شده در آمریکا و خارج از آن است. این شرکت همچنین، 18 اختراع در انتظار ثبت دارد. مدیر این شرکت عقیده دارد که آینده‌ی ترمیم و بازسازی غضروف مبتنی بر راه‌حل بیولوژیکی است و تکنولوژی اختراعی آنها می‌تواند ابتکار عمل را در دست گیرد و بازی را تغییر دهد.


پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.