۱۸ آذر ۱۳۹۴ اختراع گوگل برای کنترل دیابت
برآورد سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که حدود ۹ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال جهان با بیماری دیابت دست‌وپنجه نرم می‌‎کنند وحدود یک و نیم میلیون نفر از این جمعیت فقط در سال ۲۰۱۵ در اثر این بیماری فوت کرده‎اند. فعالیت‌های بسیاری در راستای مهار این بیمار توسط موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های داروسازی مختلف در سراسر جهان صورت گرفته است، ولی حضور گوگل به عنوان یکی از سردمداران حوزه‎ی IT در این میان قابل توجه است. گوگل اخیرا پتنتی را تحت عنوان «خون گیر بدون سوزن» ثبت کرده است. این وسیله را می‌توان همانند ساعت مچی به دست بست یا آن را در دست گرفت، ضمن اینکه می‌‎تواند جایگزین دستگاه‎های اندازه گیری قند خون باشد.

filereader.php?p1=main_d8b2d0559a0c8bc80

این وسیله هوا را وارد محفظه‎ای که پر از ذرات میکروسکوپی متلاطم است می‌‎کند. در نتیجه ذرات میکروسکوپی خراش‎های بسیار ریزی در سطح پوست ایجاد کرده و مقدار بسیار کمی خون را جذب خود می‌‎کنند. زمانی که مقدار خون درون محفظه به اندازه یک قطره شد، با یک مکش خون قابل استفاده برای اندازه‎گیری پارامترهای آن خواهد بود. این روش می‌‎تواند برای خارج کردن مقدار کمی خون، مثلا برای اندازه گیری قند، مورد استفاده قرار گیرد. دستگاه خون‎گیر بدون سوزن کمترین احساس درد را برای استفاده کننده به همراه دارد (حتی کمتر از وسیله‌های معمول که تحت عنوان «دستگاهای اندازه گیری کم درد قند خون» (pin prick) در بازار یافت می‌شوند) ولی هنوز زمان عرضه این وسیله‎ی اندازه‌گیری خون در بازار مشخص نشده است. 
البته این اولین باری نیست که شرکت گوگل تلاش می‌کند تا وارد عرصه مسائل بیماران دیابتی شود. شرکت گوگل به همراه کمپانی داروسازی Pharmacy giant Novartis در حال توسعه لنزهای تماسی هستند که بدون سیم به تلفن همراه، وصل شده و غلظت قند خون را اندازه‏‎گیری می‌کند. این تکنولوژی که از حسگرهای غیر تهاجمی و کم‌خطر شامل، میکروترانشه‎ها و وسیله‌های ریز الکترونی که درون لنز جاسازی شده‎اند بهره می‌‎گیرد، کاربردهای زیاد دیگری نیز به غیر از اندازه گیری غلظت خون خواهد داشت.
شرکت گوگل علاوه بر موارد بالا در سایر زمینه‎های حوزه‎ی سلامت نیز با ساخت اپلیکیشن‎ها فعالیت‎هایی داشته است بطوری یکی از اپلیکیشن‎های ارائه شده توسط این شرکت می‌تواند شاخص‎های سلامتی فرد را از وسایل و منابع مختلف دریافت کرده و بعد از پردازش، اطلاعات آن را بطور منسجم و متمرکز در اختیار قرار دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.