۰۹ دی ۱۳۹۴ تحریم برخی محصولات HTC در آلمان به دلیل نقض پتنت
اخیرا گروه پژوهشی Acacia، که یک شرکت تگزاسی است و در زمینه‎ی لایسنس فناوری‎ها فعالیت دارد، در دادگاهی بر علیه شرکت آلمانی Telekome پیروز شده و این پیروزی باعث ایجاد مشکل بر سر راه فروش محصولات شرکت تایوانی HTC می‎شود.
داستان از این قرار است که این شرکت آمریکایی، پتنتی درمورد یک تکنولوژی استاندارد در حوزه‎ی کد گذاری صداها داشته است و به دادگاه آلمان، از شرکت آلمانی Telecome که در کار واردات و خرید و فروش محصولات HTC می باشد شکایت میکند. دلیل این شکایت هم این بوده که شرکت Acasia متوجه میگردد که Telekome، محصولاتی را به فروش می‎رساند که از تکنولوژی پتنت شده‎ی آنها استفاده کرده در حالیکه مجوز خرید و فروش برای آن پتنت کسب نشده است. این پرونده که با پیروزی گروه Acasia پایان یافت، باعث صدور حکم ممنوعیت فروش گوشی‌های تلفن همراه HTC از طریق اپراتور آلمانی Deutsche Telekom  که از بزرگتین اپراتورهای آلمانی است شد.

filereader.php?p1=main_63f9891ba931742b7
اما کدگذاری صدا، تکنولوژی استانداردی است که در بسیاری از تلفن‎های همراه سامسونگ، اپل و هوآوی  و سایر برندهای معروف وجود دارد ولی چرا برای این شرکت‎ها چنین مشکلی به وجود نیامده است؟ دلیل این امر این است که این شرکت‎ها، قبلا قرارداد لایسنسی با گروه پژوهشی Acasia برای استفاده از پتنت امضا نموده‎اند و شرکت HTC چنین قراردادی را امضا ننموده است. بنابراین، واردات و خرید و فروش این گوشی‎ها توسط شرکت Telecome یا هر شرکت دیگری برای آنها مشکل ساز خواهد شد.
اگرچه شرکت تایوانی HTC با وارد بازار نمودن ONE A9 در ماه نوامبر موفق شد کمی سود شرکت خود را بالا ببرد ولی درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است و در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‎کند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day