۱۴ دی ۱۳۹۴ کنترل پهباد از طریق پتنت جدید توییتر
احتمالاً توییتر جدیدترین غول فناوری علاقمند در حوزه‎ی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا همان پهپادها باشد. این شرکت اخیرا پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که افراد را قادر خواهد ساخت به وسیله پهبادها به عکاسی بپردازند و تصاویر و ویدئوهای ضبط شده را از طریق اکانت خود در توئیتر منتشر کنند. البته این بدان معنا نیست که توئیتر به فکر تولید پهباد است، بلکه این امکانی برای ساخت و توسعه پهبادهای تحت کنترل توئیتر است.

filereader.php?p1=main_b3fbb9b47283b0ca3   filereader.php?p1=main_56c968ba413527105

برای مثال می‌توان با استفاده از لایک‌ها، ری‌توییت‌ها و پاسخ‌ها در توئیتر؛ مسیر حرکت پهپاد را کنترل کرد و یا اینکه مشخص کنیم که پهباد چه رویدادهایی را ثبت و ضبط و با تصویربرداری نماید. همچنین توئیتر در این پتنت به قابلیت‌هایی مانند مصاحبه زنده ویدیویی و ارسال از طریق پهباد نیز اشاره می‌کند.
این پتنت از هر دو جنبه فنی و ایمنی عجیب و غریب به نظر می‌رسد و آن‌قدر بلندپروازانه است که تا به حال هیچ شرکت دیگری به آن فکر نکرده است.
شایان ذکر است که توئیتر در سال جاری اپلیکیشن پخش زنده به نام پریسکوپ (Periscope) را عرضه کرد و احتمالاً از آن در این پهباد هم استفاده می‌کند تا با استفاده از این پلت‎فورم؛ امکان ثبت و پخش رویدادهای مختلف را از ارتفاعات، برای کاربران این شبکه اجتماعی فراهم سازد.
سخنگوی توئیتر  در بیان توضیحات بیشتر در مورد این پتنت به ذکر دو کلمه اکتفا کرد:
«سلفی با پهباد» "TWO WORDS: DRONE SELFIES"
جالب است که ایشان از عبارت "dronie" استفاده نکرده است. این لغت مرکب در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده و به مفهوم استفاده از هواپیمای بدون سرنشین “UAV: unmanned aerial vehicles” یا پهباد برای گرفتن عکس سلفی است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day