۳۰ دی ۱۳۹۴ دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌ها؛ بازوهای اجرایی کانون پتنت ایران
در راستای یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله ارتقای ارتباط «دانش» با «صنعت» و «جامعه»، ‌اقتدار ملی، ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور، کانون پتنت ایران تحت حمایت این معاونت فعالیت گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکرم طاهری نماینده کانون پتنت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: پتنت یک حق انحصاری است که توسط مراجع قانونی به مخترعان داده می‌شود تا بتوانند از منافع اختراع خود در یک دوره زمانی مشخص و در یک مکان جغرافیایی خاص محافظت کنند. حق انحصاری تنها به ازای افشای اختراع با جزئیات کافی اعطا می‌شود. بنا بر رتبه بندی موسسات معتبر جهان، پتنت‌های ثبت شده در هر کشور بعنوان شاخصی برای رشد صنعت و سطح فناوری مطرح می‌شود.

filereader.php?p1=main_42e44a3ec90a426f3

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، پتنت‌ها منابع مهمی از اطلاعات حقوقی و تجاری در بسیاری از کشورها است و بعنوان ابزاری برای توسعه سریع‌تر فناوری و پیشرفت اقتصادی بکار می‌روند. با توجه به این مطالب و در راستای یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله ارتقای ارتباط «دانش» با «صنعت» و «جامعه»، ‌اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور، کانون پتنت ایران تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت گسترده‌ای دارد.

طاهری درباره نحوه حمایت کانون پتنت ایران عنوان کرد: کانون جهت تشویق و حمایت از فناوران و محققان، از پتنت‌های خارجی آنها در ادارات معتبر ثبت اختراع، به میزان 90 درصد حمایت به عمل می آورد. در این خصوص کانون پتنت با برگزاری کارگاه های آموزشی برای نمایندگان دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گام‌های موثری را برداشته است.

نماینده کانون پتنت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فعالیت این نمایندگی در دانشگاه امیرکبیر از شهریور ماه سال جاری آغاز شد. این دفتر ضمن آگاهی بخشی به محققین دانشگاه، با انتشار پوستر و مطالب ارائه شده توسط کانون پتنت در سطح دانشگاه و همچنین ضمن درج حمایت‌های کانون در ماهنامه دانشگاه در هفته پژوهش، در سایت رسمی دانشگاه نیز اطلاع رسانی کرده و تاکنون موفق به درج 7 درخواست پتنت در سامانه کانون پتنت ایران شده است که از میان آنها یک مورد نیز موفق به دریافت حمایت 90 درصدی کانون شد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.