۱۹ بهمن ۱۳۹۴ بسته آموزشی مفاهیم و روش های تجاری سازی دارایی های فکری
یکی از مهمترین اهداف کانون پتنت ایران، اتصال فناوری و دارایی های فکری به بازار و خلق ثروت از آن است. از مهمترین روش های تجاری سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی می توان  لیسانس، فرانشیز، شرکت زایشی، سرمایه گذاری مشترک و فروش مستقیم کالا یا خدمت را نام برد.
از اینرو با هدف آشنایی اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان فعال در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با مفاهیم و روش های تجاری سازی دارایی های فکری، یک بسته آموزشی در ده بخش و در مدت 5 هفته ارائه می شود. سرفصل های این بسته آموزشی به شرح زیر است.
  • فرآیندها و مدل های تجاری سازی دارایی های فکری (یک بخش)
  • انواع روش های تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهی و پژوهشی و مقایسه آنها (یک بخش)
  • شرکت های زایشی (سه بخش)
  • لیسانس (دو بخش)
  • همکاری مشترک (یک بخش)
  • فرانشیز(یک بخش)
  • فروش مستقیم(یک بخش)

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day