۲۵ بهمن ۱۳۹۴ آیین نامه استفاده سرمایه گذاران خارجی از اختراعات داخلی در دست تدوین است
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: آیین نامه استفاده سرمایه گذاران و صنعتگران خارجی از اختراعات ایرانی در راستای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در دست تدوین است.
اکبر قنبرپور در خصوص اجرای فستیوال بازار دارایی فکری (معرفی اختراعات به سرمایه گذاران) با حضور سرمایه گذاران خارجی افزود: در معرفی اختراعات و طرح های نوآورانه مخترعان و نوآوران کشور، تنها به جذب سرمایه گذار داخلی اکتفا نمی شود بلکه جذب سرمایه گذار خارجی نیز از برنامه های مرکز فن بازار ملی ایران است.
وی بیان کرد: اخیرا در کارگروه توسعه و صادرات محصولات دانش بنیان که به ریاست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است، کمک به عرضه اختراعات داخلی در بازارهای خارجی مورد توجه قرار گرفته و یکی از موضوعاتی است که در برنامه های این کارگروه قرار دارد.
قنبرپور یادآورشد: در این زمینه باید سرمایه گذار و صنعتگر خارجی، اقدام به خرید اختراعات داخلی کرده و آن را تجاری کند.
وی گفت: علاوه بر این طبق برنامه ریزی ها، مقرر شده است که در فستیوال های عمومی و تخصصی سال جاری، معرفی اختراعات به بازار داخل و جذب سرمایه گذار و صنعتگر داخلی مدنظر قرار گیرد.
فستیوال های بازار دارایی فکری با هدف توسعه و ترویج مبادلات اختراعات در بازار دارایی فکری با ارائه اختراعات منتخب به سرمایه گذاران پایه ریزی و برگزار می شود.
نخستین فسیتوال بازار دارایی فکری در اسفند ماه سال گذشته در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل به صورت عمومی با ارایه 9 اختراع، توسط مخترعان با حضور سرمایه گذاران برگزار شد.
دومین فستیوال بازار دارایی فکری نیز به صورت تخصصی و به منظور تجاری سازی اختراعات حوزه لوازم خانگی در آذرماه سال جاری برگزار شد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day