۱۳ اسفند ۱۳۹۴ برنامه آموزشی آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری در سال 2016
آکادمی وایپو در سال 1998 تاسیس شده است. این آکادمی در زمینه ارتقا ظرفیت کشور ها در استفاده از سیستم مالکیت فکری فعالیت دارد. آماده سازی دوره های مختلف آموزش مالکیت فکری با تمرکز بر ارتباط آن با تجارت، خلاقیت، سلامت، علوم کاربردی، فناوری و خلاقیت صنعتی از اهداف این آکادمی است. 

دوره های آموزشی این آکادمی برای گروه های مختلف برنامه ریزی شده است، افرادی مانند: مخترعین، مدیران کسب وکار، قانون گذاران و سازمان های دولتی، دانش آموزان و آموزش دهندگان مالکیت فکری و نهاد های غیر دولتی. این دوره ها هم بصورت حضوری و هم به صورت آموزش از راه دور برگزار می شود. 
آکادمی وایپو برنامه های خود را در چهار گروه اصلی ارائه می نماید که هر کدام از آنها، و مطالبی که در آنها ارائه می شود را معرفی می نماییم.

برنامه ارتقا حرفه ای ( Professional Development )
تحت این برنامه، آکادمی بسته آموزشی ویژه سیاستمدارن و قانون گذاران کشور های در حال توسعه و کشورهای در حال گذار اقتصادی، تدارک دیده است. در این دوره انواع برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف مالکیت فکری برگزار می شود. این دوره ها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی ارائه شده است. دوره هایی مانند: دوره های آموزشی پیشرفته در زمینه مالکیت فکری برای مقامات دولتی- برنامه آموزشی جستجوی ثبت اختراع و بررسی آن در زمینه داروها- دوره های آموزشی حقوق کپی رایت وقوانین مرتبط آن- برنامه آموزشی IP و برندینگ- برنامه آموزشی کیفیت حق ثبت اختراع- کارگاه آموزشی پیشرفته برای مدیریت و اداره دفاتر IP

filereader.php?p1=main_d3d9446802a442597

موسسه آکادمیک  ( Academic institutions )
این موسسه برنامه ای برای همکاری با موسسات آکادمیک در آفریقا، آسیا، اقیانوسیه، اروپا و امریکای لاتین  و برگزاری دوره های مالکیت فکری به صورت مشترک را پیشنهاد می دهد. این دوره ها در قالب برنامه دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود. محتوای آموزشی این دوره ها و واحد های مقرر آن توسط وایپو با توجه به موسسه برگزار کننده انتخاب می شود. مانند:
کارشناسی ارشد حقوق (LLM) در مالکیت معنوی - دانشگاه فناوری کوئینزلند ، دانشگاه تورین، ایتالیا
کارشناسی ارشد در مالکیت معنوی - دانشگاه استرالیا، دانشگاه آفریقا ، دانشگاه یائونده کامرون

آموزش از راه دور ( Distance Learning )
از ابتدای تاسیس آکادمی این نوع آموزش راه اندازی شده و تمامی مباحث مربوط به مالکیت فکری در سطوح مقدماتی و تخصصی را مورد پوشش قرار می دهد. این برنامه تنها دوره آنلاین با بیش از 7 زبان در دنیا در زمینه مالکیت فکری می باشد.
دروس این دوره ها شامل: دروس عمومی مالکیت فکری و دروس پیشرفته مانند، کپی رایت و قوانین مرتبط با آن، علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه مبدا جغرافیایی، داوری و قوانین تحت WIPO، آموزش جستجوی اطلاعات پتنت ها ، مبانی تهیه پیش نویس پتنت و مدیریت مالکیت فکری است.

دوره های تابستانی ( Summer School )
دروه های ویژه تابستان موقعیتی را ایجاد می کند تا نگاه عمیق تری نسبت به مالکیت فکری به وجود آید. درک ماهیت مالکیت فکری به عنوان ابزاری در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ارتقا تکنولوژی از اهداف این برنامه است.
تمامی این دوره ها به غیر از برنامه های ویژه، دارای یک برنامه با ساختار و زمان ثابت و مشخص می باشد. در این برنامه قسمت‌های مختلف حقوق مالکیت فکری را مورد بررسی قرار می دهند.

برای آشنایی بیشتر با دوره های مختلف هر یک از این برنامه ها می توانید به سایت این سازمان مراجعه نمایید.


پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.