۱۳ اسفند ۱۳۹۴

برنامه آموزشی آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری در سال 2016

آکادمی وایپو در سال 1998 تاسیس شده است. این آکادمی در زمینه ارتقا ظرفیت کشور ها در استفاده از سیستم مالکیت فکری فعالیت دارد. آماده سازی دوره های مختلف آموزش مالکیت فکری با تمرکز بر ارتباط آن با تجارت، خلاقیت، سلامت، علوم کاربردی، فناوری و خلاقیت صنعتی از اهداف این آکادمی است. 

دوره های آموزشی این آکادمی برای گروه های مختلف برنامه ریزی شده است، افرادی مانند: مخترعین، مدیران کسب وکار، قانون گذاران و سازمان های دولتی، دانش آموزان و آموزش دهندگان مالکیت فکری و نهاد های غیر دولتی. این دوره ها هم بصورت حضوری و هم به صورت آموزش از راه دور برگزار می شود. 
آکادمی وایپو برنامه های خود را در چهار گروه اصلی ارائه می نماید که هر کدام از آنها، و مطالبی که در آنها ارائه می شود را معرفی می نماییم.

برنامه ارتقا حرفه ای ( Professional Development )
تحت این برنامه، آکادمی بسته آموزشی ویژه سیاستمدارن و قانون گذاران کشور های در حال توسعه و کشورهای در حال گذار اقتصادی، تدارک دیده است. در این دوره انواع برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف مالکیت فکری برگزار می شود. این دوره ها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی ارائه شده است. دوره هایی مانند: دوره های آموزشی پیشرفته در زمینه مالکیت فکری برای مقامات دولتی- برنامه آموزشی جستجوی ثبت اختراع و بررسی آن در زمینه داروها- دوره های آموزشی حقوق کپی رایت وقوانین مرتبط آن- برنامه آموزشی IP و برندینگ- برنامه آموزشی کیفیت حق ثبت اختراع- کارگاه آموزشی پیشرفته برای مدیریت و اداره دفاتر IP

filereader.php?p1=main_d3d9446802a442597

موسسه آکادمیک  ( Academic institutions )
این موسسه برنامه ای برای همکاری با موسسات آکادمیک در آفریقا، آسیا، اقیانوسیه، اروپا و امریکای لاتین  و برگزاری دوره های مالکیت فکری به صورت مشترک را پیشنهاد می دهد. این دوره ها در قالب برنامه دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود. محتوای آموزشی این دوره ها و واحد های مقرر آن توسط وایپو با توجه به موسسه برگزار کننده انتخاب می شود. مانند:
کارشناسی ارشد حقوق (LLM) در مالکیت معنوی - دانشگاه فناوری کوئینزلند ، دانشگاه تورین، ایتالیا
کارشناسی ارشد در مالکیت معنوی - دانشگاه استرالیا، دانشگاه آفریقا ، دانشگاه یائونده کامرون

آموزش از راه دور ( Distance Learning )
از ابتدای تاسیس آکادمی این نوع آموزش راه اندازی شده و تمامی مباحث مربوط به مالکیت فکری در سطوح مقدماتی و تخصصی را مورد پوشش قرار می دهد. این برنامه تنها دوره آنلاین با بیش از 7 زبان در دنیا در زمینه مالکیت فکری می باشد.
دروس این دوره ها شامل: دروس عمومی مالکیت فکری و دروس پیشرفته مانند، کپی رایت و قوانین مرتبط با آن، علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه مبدا جغرافیایی، داوری و قوانین تحت WIPO، آموزش جستجوی اطلاعات پتنت ها ، مبانی تهیه پیش نویس پتنت و مدیریت مالکیت فکری است.

دوره های تابستانی ( Summer School )
دروه های ویژه تابستان موقعیتی را ایجاد می کند تا نگاه عمیق تری نسبت به مالکیت فکری به وجود آید. درک ماهیت مالکیت فکری به عنوان ابزاری در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ارتقا تکنولوژی از اهداف این برنامه است.
تمامی این دوره ها به غیر از برنامه های ویژه، دارای یک برنامه با ساختار و زمان ثابت و مشخص می باشد. در این برنامه قسمت‌های مختلف حقوق مالکیت فکری را مورد بررسی قرار می دهند.

برای آشنایی بیشتر با دوره های مختلف هر یک از این برنامه ها می توانید به سایت این سازمان مراجعه نمایید.


کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.