۱۷ اسفند ۱۳۹۴ حضور کانون پتنت ایران در دومین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نواوری

کانون پتنت ایران با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شرکت های دانش بنیان در زمینه فعالیت های این کانون در حاشیه این همایش حضور یافت و با استقبال خوب شرکت های دانش بنیان روبرو شد.
شرکت های دانش بنیان بخشی از جامعه هدف کانون پتنت ایران هستند. حضور این شرکت ها در دومین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان فضایی برای ترویج و آشنایی با موضوع پتنت، ثبت پتنت، اختراع، برند و خدمات کانون پتنت ایجاد کرد.

filereader.php?p1=main_5e2ecf7483f860be2

در ابتدای این همایش دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر نگاه ویژه دولت به اقتصاد دانش بنیان گفت: دولت، توسعه و رونق شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌است.  چرا که تنها راه توسعه پایدار از راه تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

 ستاری گفت:‌ کشوری با نزدیک به 5 میلیون دانشجو که غالب آنها به لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند را دیگر نمی شود با پول نفت و درآمدهای حاصل از خام فروشی اداره کرد.
وی  مهم‌ترین مشکل عرصه اقتصاد دانش بنیان را فرهنگ نفتی عنوان کرد و گفت: اقتصادی که بر پایه فروش منابع و معادن استوار است تحت تأثیر نوسان‌های بین‌المللی همانند مسائل سیاسی  قرار دارد و  چنین اقتصادی در برابر  کوچک‌ترین چالش‌ها آسیب پذیر است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ادامه داد: اقتصاد نفتی و اقتصاد مبتنی بر منابع زیر زمینی با مفاهیمی مثل کار آفرینی و نوآوری بیگانه است. چنین اقتصادی کار آفرینی را توزیع پول حاصل از خام فروشی تعریف می‌کند در این اقتصاد صنعت نیز معنا ندارد چرا که صنعت زاده فناوری است اما اقتصاد نفتی به دنبال راه اندازی کارخانه است.

رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اضافه کرد: دانشگاه، دانشجو و  پژوهش تنها زمانی معنا دارد که کشور بخواهد در صنعت به معنای واقعی حضور جدی داشته باشد. صنعت در بستر مهندسی ماشین سازی، طراحی، و تولید فناوری  معنا پیدا می‌کند،  در حالی که در گذشته به نام انتقال فناوری خرید واردات تکنولوژی داشتیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه تأسیس و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در اطراف دانشگاه‌ها یک ضرورت است عنوان کرد: تأسیس شرکت‌های دانش بنیان برای پیشرفت دانشگاه باید در جامعه تأثیر گذار باشند و بتواند سرآنه GDP  کشور را افزایش دهد نه اینکه خود به عنوان یک نهاد به بودجه دولتی وابسته باشد. دانشگاه‌های نسل سوم در کشورهای پیشرفته تنها 20٪ بودجه خود را از محل اعتبارات دولتی یا شهریه تأمین می‌کنند و مابقی آن از راه تبدیل علم و ایده به محصول و خدمات و همچنین راه‌هایی مانند فروش شرکت و فروش پتنت و بحث‌های مربوط به مالکیت معنوی و قراردادهای پژوهشی با صنعت تأمین می‌کنند. 

همچنین در این نشست قوانین مالیاتی مربوط به شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری تشریح شد. سپس با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان حسابرسی مالیاتی کشور به پرسش های حضار در خصوص معافیت های مالیاتی پاسخ داده شد. آقای ختمی مدیر کل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی، آقای برزگر، کارشناس دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی، آقای ابراهیم بیگی، مدیر کل دفتر فنی و اعتراضات مودیان مالیات ارزش افزوده و آقای علیزاده معاون اداره کل امور مالیاتی شهر تهران با حضور دکتر صاحبکار سرپرست امور شرکت های دانش بنیان به سوالات پاسخ دادند.


پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.