۲۵ اسفند ۱۳۹۴ اعطای 14 وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دارای ثبت اختراع
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد یا شرکت‌های نوآور بر آنها است. مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری بیش از یک قرن است که در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در این راستا، معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله است.
عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند خسارات زیادی را از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف، در پی داشته باشد. در این راستا «کانون پتنت ایران» زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری، اقدام به استقرار واحدهای فعال در این حوزه، در قالب یک مجموعه متمرکز کرده است. 

filereader.php?p1=main_00c093bc3a4ca4638

یکی از اقدامات کانون پتنت ایران حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختراع محور است. در این راستا در سال 94، این کانون تعداد 14 شرکت را مورد حمایت قرار داده است، مالک سعیدی مدیر کانون پتنت ایران درباره این موضوع بیان کرد: کانون پتنت ایران در راستای ترویج ثبت نوآوری‌های شرکت‌ها در قالب ثبت اختراع در ادارات معتبر ثبت اختراع دنیا و در قالب حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختراع‌محور، در سال 94 به شرکت‌هایی که ثبت اختراع خارجی تأیید نهایی شده (گرنت شده) داشتند، وام قرض‌الحسنه اعطا کرد.
سعیدی با بیان اینکه این شرکت‌ها برای دریافت وام باید شرایط لازم را داشته باشند گفت: دارا بودن شرایطی از جمله ثبت و گرنت شدن اختراع در یکی از ادارات ثبت اختراع معتبر دنیا، از اعضای اصلی شرکت بودن مخترع یا مخترعان، مالکیت اختراع توسط شرکت، مطابقت اختراع ثبت شده با حوزه فعالیت شرکت و بهره‌برداری از آن اختراع توسط شرکت، برای دریافت این حمایت لازم است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day