۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزاری کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری در نمایشگاه «ساخت ایران»
یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای داخلی و بین‌المللی اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آنهاست. از این رو نظام‏های مالکیت فکری و به ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) برای ثبت رسمی این دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده است. عدم توجه به «حقوق مالکیت فکری» می‌تواند خسارات زیادی را از جمله سرقت دانش فنی توسط رقبا و یا مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه گردد.
در همین راستا، همزمان با چهارمین «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن خلیج فارس، کانون پتنت ایران با هدف آموزش و افزایش آگاهی محققان، دانشجویان، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌ی مالکیت فکری، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی توسط اساتید برجسته نموده است که برنامه آن به شرح ذیل خواهد بود:

ردیف

عنوان کارگاه آموزشی

نام استاد

زمان

1

آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع

دکتر امیرحسین برنایی

95/2/6 ساعت 10- 13

2

استراتژی‌های تجاری‌سازی و ارزش‌گذاری اختراعات و دانش فنی

دکتر یوسف قاسمی

95/2/7 ساعت 10- 13


هزینه‌ی هر کدام از این دوره‌ها 60000 تومان است که برای ثبت نام و پرداخت مبلغ دوره کافی است تا روی هر کدام از آنها کلیک فرمایید. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با معرفی یکی از اعضای خود برای شرکت در دوره از طریق ارسال اسکن نامه سربرگ‌دار به ایمیل کانون پتنت ایران، از تخفیف 60 درصدی برخوردار شوند. همچنین دانشجویان با ارسال اسکن کارت دانشجویی به ایمیل کانون از 40 درصد تخفیف بهره‌مند می‌گردند.
ایمیل کانون پتنت ایران: info@patentoffice.ir

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day