۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ خلاقیت دیجیتالی : بازنگری فرهنگی؛ شعار روز جهانی مالکیت فکری
سازمان جهانی مالکیت فکری یا وایپو یکی از سازمان‎های زیر‎مجموعه سازمان ملل متحد است که تمرکز اصلی فعالیت‎های آن بر روی جنبه‎های مختلف مالکیت فکری بوده و در جهت پیشبرد حقوق مالکیت فکری در کشورهای مختلف و ارائه راه‎کارهای جهانی در این‎باره، فعالیت می‎کند. در سال ۲۰۰۰ میلادی در این سازمان تصمیم گرفته شد که سالانه روزی را به‎عنوان روز جهانی مالکیت فکری اختصاص دهند. از همین جهت، ۲۶ اپریل هر‎سال برای مالکیت فکری انتخاب شد. ۲۶ اپریل روزی است که کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت فکری در سال ۱۹۷۰ برای بار اول به اجرا درآمد. در چنین روزی، هر‎ساله کشورهای عضو وایپو جشن روز مالکیت فکری را برای بررسی موضوعات مختلف مالکیت فکری از فیلم و موسیقی گرفته تا تکنولوژی‎های روز برای توسعه بسترهای اقتصادی، فرهنگی، هنری و شکوفایی ایده‎های نو برگزار می‎کنند؛ به گونه‎ای که چنین روزی برای بسیاری از جوامع حالت جشن بین‎المللی به خود گرفته است. از سال ۲۰۰۰ میلادی وایپو، شعارهای مختلفی را برای این روز بر می‎گزیند که امسال هم شعار "خلاقیت دیجیتالی  : بازنگری فرهنگی" را برگزیده است.

filereader.php?p1=main_37693cfc748049e45

هر سال در26 آوریل، وایپو روز جهانی مالکیت فکری را جشن می گیرد تا نقشی که قوانین مالکیت فکری (اختراعات، علائم تجاری، طراحی های صنعتی، کپی رایت) در ترغیب افراد به نوآوری و خلاقیت بازی می کند را بازیابی کند.

امسال، این سازمان در حال بررسی آینده فرهنگ در عصر دیجیتال است: چگونگی ایجاد ان، چگونگی پذیرش آن، ، و تامین مالی آن. وایپو به دنبال یافتن چگونگی این موضوع است که یک سیستم متعادل و انعطاف پذیر مالکیت فکری به افراد خلاق و هنرمندان کمک می کند تا آنها از دریافت کامل حقوق خود اطمینان پیدا کنند و بتوانند به ساخت محصولات جدید ادامه دهند.
در ایران نیز همزمان با بزرگداشت این روز برنامه هایی اجرا می شود. امسال برگزاری ششمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، با حضور نمایندگان wipo  یکی از این برنامه ها بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.