۰۶ خرداد ۱۳۹۵ حضور فعال کانون پتنت در نمایشگاه INOTEX2016
پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2016) دیروز به کار خود پایان داد. در این رویداد، شرکت‌های ایرانی برتر در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری، آخرین دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش گذاشتند. 90 شرکت و موسسه دانش بنیان داخلی و 83 شرکت و موسسه خارجی از 14 کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشتند و پاویون ملی کشورهای روسیه، یونان و بلاروس نیز به صورت متمرکز برپا شد.

 از آن جا که یکی از مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد یا شرکت‌های نوآور بر آنهاست و  عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند خسارات زیادی را از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف، در پی داشته باشد، کانون پتنت ایران با در نظر گرفتن این نیازمندی‌ها، با حضور در نمایشگاه و آگاهی بخشی به مخاطبان خود، به دنبال هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها به سمت نوآوری قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی و تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها می باشد.

کانون پتنت در روزهای برپایی نمایشگاه بازدید کنندگانی از دانشگاه های علم و صنعت، قزوین، صنعتی اراک، فردوسی مشهد، پارک فناوری پردیس، پارک فناوری یزد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع ... داشت که درخواست برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه کالکیت فکری  و همکاری با کانون داشتند.

همچنین اساتید داشگاه ها و دانشجویان و مخترعین ضمن بازدید از غرفه کانون پتنت با خدمات کانون برای ثبت اختراع و اهمیت آن آشنا شدند و مسایل و مشکلاتشان در این زمینه را با کارشناسان کانون در میان گذاشتند.

در کنار شرکت ها و سازمان های داخلی، شرکت کنندگان از کشورهای دیگر نیز از نزدیک با فعالیت های کانون پتنت آشنا شدند و برای همکاری و نیز چگونگی ثبت اختراعات و فناوری هایشان در ایران سوالاتشان را مطرح کردند. از جمله نماینده اداره نواوری روسیه و نیز دکتر ابراهیم از اداره ملی فناوری نیجریه (NOTAP)

filereader.php?p1=main_a1d0c6e83f027327d

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day