اخبار
۲۱ تیر ۱۳۹۵

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برگزار شد

کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکتهای دانش بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار با حمایت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن تحقیقات بازار اروپا، توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران 20 تیرماه برگزار شد.

 علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری در حمایت از توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان، به برنامه‌های دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی و ایجاد کریدور صادرات دانش بنیان و حمایت از ایجاد واسطه‌های تجاری صادراتی برای محصولات دانش بنیان اشاره کرد.
وی افزود: ارائه کمکهای بلاعوض از طریق کریدور صادرات در قالب 13 دستورالعمل حمایتی برای توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های معاونت علمی است.
به گفته بیرنگ، این کمک ها حوزه‌هایی مانند تهیه اقلام تبلیغاتی، اصلاح و ارتقاء وبسایت شرکتها، حمایت از حضور در سایتهای فروش B2B، حمایت از شرکتها برای اخذ استانداردهای کیفی بین‌المللی جهت محصولات، حمایت از طراحی ساخت مهندسی محصولات، حمایت از حضور شرکتها و هیاتهای تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی، حمایت از تهیه گزارشهای مطالعه بازار خارجی و پرداخت کمک هزینه جذب نیروی تخصصی بازرگانی، مواردی از حمایتهای معاونت علمی در جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.


filereader.php?p1=main_44f683a84163b3523
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از ایجاد 5 پایگاه‌ صادراتی در سایر کشورها با هدف صادرات کالاهای ایرانی و ارائه انواع خدمات مشاوره اعم از حقوقی، مالی و بازرگانی به شرکتهای متقاضی صادرات، گفت: حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تخصصی کالاهای دانش بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی بطور جدی پیگیری می‌شود تا از طریق تجمیع محصولات دانش بنیان یک حوزه و در قالب یک برند واحد به بازارهای صادراتی عرضه شوند.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی اظهار کرد: در این راستا تاکنون بیش از 6 شرکت مدیریت صادرات در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پیشرفته الکترونیک، ابزار دقیق و تجهیزات اپتیک و فوتونیک، داروهای گیاهی و تجهیزات مرتبط با صنایع هوایی و فضایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه، حسن افتخاریان، رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و دبیر کنفرانس به ضرورت تحقیقات بازار در دنیای امروزی برای کسب سهم از بازارهای بین‌المللی بصورت هدفمند و از طرفی عدم آشنایی و تقاضای شرکتهای ایرانی جهت بهره‌مند شدن از خدمات شرکتهای تخصصی مطالعات بازار ایرانی اشاره کرد.
وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعات بازار و آشنایی بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی با فعالیتهای شبکه بین‌المللی تحقیقات بازار جهت کسب اطلاع از بازار سایر کشورها، از اقداماتی است که در دستور کار انجمن تحقیقات بازاریابی ایران قرار دارد.

در این همایش، امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اکوسیستم نوآوری و اهمیت تحقیقات بازار برای شرکتهای نوپا، سابین گرمن، مشاور ارشد بازاریابی و مدیریت برند شرکت Innate Motion در مورد خلق ارزش برای مشتری با همکاری مشتری، میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا در مورد پر کردن خلاءهای موجود در بازار با بکارگیری دانش مهندسی، حیدرزاده دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در مورد تحقیقات کیفی در بازاریابی و روش‌های فرافکنی، کارین دوچن، مدیر ارتباط مشتریان شرکت Kantar در خصوص نوآوری و خلق ارزش برند و الکساندر رپتز، مشاور ارشد و مسئول تطبیق شرکت venionaire capital در خصوص راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی به سخنرانی کردند.

این کنفرانس با حضور بیش از 250 نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای دانش بنیان برگزار شد و با برگزاری دو پنل تخصصی تحقیقات میدانی در ایران و مدل‌های کسب و کار و شبکه‌های جهانی و نیز آشنایی و شبکه‌سازی شرکت کنندگان در همایش و نیز پنل پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.
  

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
برگزاری دوره توانمندسازی دفاتر همکار؛ یادگیری رمز موفقیت مسئولین دفاتر همکار کانون پتنت ایران
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ برگزاری دوره توانمندسازی دفاتر همکار؛ یادگیری رمز موفقیت مسئولین دفاتر همکار کانون پتنت ایران
آموزش مداوم مسئولین دفاتر همکار کانون پتنت ایران، همواره مد نظر این کانون بوده است. از این رو، دوره جدید توانمندسازی مسئولین دفاتر همکار، در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد. در این دوره، تعداد ۲۸ دفتر از میان دفاتر همکار کانون، بر اساس اولویت زمانی و نیازسنجی آموزشی که طی پایش صورت گرفته توسط واحد ارتباط با دفاتر همکار انجام شده است، شرکت خواهند کرد.
گزارش برگزاری دوره دو روزه توانمندسازی دفاتر همکار کانون پتنت
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ گزارش برگزاری دوره دو روزه توانمندسازی دفاتر همکار کانون پتنت
کانون پتنت ایران، در راستای سیاست ویژه حمایت از مخترعین در سراسر کشور، اقدام به برگزاری دوره جدیدی در خصوص توانمندسازی دفاتر همکار خود نموده است. در این دوره که در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری، مورخ ۲۴ و ۲۵ شهریورماه برگزار گردید، یک برنامه فشرده توانمندسازی، متشکل از آموزش ثبت اختراع، پرسش و پاسخ و شبکه‌سازی و تعامل میان دفاتر مختلف، اجرا و پیاده‌سازی شد.
اصلاح قانون ثبت اختراع آمریکا: تضمین حقوق دارندگان پتنت یا شروع دور جدید دعاوی حقوقی؟
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ اصلاح قانون ثبت اختراع آمریکا: تضمین حقوق دارندگان پتنت یا شروع دور جدید دعاوی حقوقی؟
مهم‌ترین تغییر پیشنهاد شده در اصلاحیه جدید قانون ثبت اختراع آمریکا، تلاش برای حذف هرگونه استثنا در تعاریف و قوانینی را دنبال می‌کند که می‌تواند مبتنی بر نظر افراد و به‌ویژه قضات دادگاه‌های ثبت اختراع، تفسیر به نتایج مختلف و گاه متضاد گردد. این تغییرات، از یک طرف تقویت انسجام سیستم پتنت و اطمینان صاحبان امتیاز پتنت را به دنبال داشته و از طرفی، می‌تواند دعاوی حقوقی زیادی را به دنبال داشته باشد.
Lexology
شکست و جریمه‌ای بزرگ برای شرکت لوازم آرایشی لورآل
۴ شهریور ۱۳۹۸ شکست و جریمه‌ای بزرگ برای شرکت لوازم آرایشی لورآل
یک استارت‌آپ فعال در زمینه تولید محصولات زیبایی و تقویت مو، در مجادله حقوقی با شرکت مشهور «L’Oreal»، پیروز شده است. بنا بر رأی صادر شده در این پرونده بسیار پیچیده، مبلغی در حدود ۹۱.۳ میلیون دلار، بابت خسارات ناشی از نقض پتنت و سوءاستفاده از اسرار تجاری ذیل توافقنامه محرمانه بین دو شرکت، به شرکت «Olaplax» پرداخت خواهد شد.
Bloomberg
تغییرات کلیدی در قانون ثبت اختراع استرالیا
۳ شهریور ۱۳۹۸ تغییرات کلیدی در قانون ثبت اختراع استرالیا
پس از تهیه پیش‌نویس جدید تغییرات در قانون ثبت اختراع استرالیا و اخذ نظرات شرکت‌ها و متخصصین این حوزه، مجلس قانون‌گذاری این کشور اصلاحیه قوانین مالکیت فکری را به تصویب رسانید. شاید مهم‌ترین تغییر اعمال شده، نحوه استفاده از اختیارات دولتی برای بهره‌برداری از یک پتنت یا طراحی ثبت شده باشد. به واسطه این قانون، دولت برای مصالح جامعه، می‌تواند از یک اختراع ضروری، حتی در صورت عدم رضایت مالک آن، بهره‌برداری نماید.
Lexology
لنز واقعیت افزوده، جایگزینی برای تلفن‌های همراه هوشمند
۶ شهریور ۱۳۹۸ لنز واقعیت افزوده، جایگزینی برای تلفن‌های همراه هوشمند
پتنت جدید سامسونگ، نوعی لنز مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را معرفی نموده که به کاربران کمک می‌کند تا با روشی مهیج و کارآمد، فرآیندهایی مانند خرید، کار، برقراری ارتباط با دیگران و ... را تجربه نمایند. لنزهای جدید، یک تجربه دائمی و یکپارچه از واقعیت افزوده را برای کاربر فراهم نموده و مشکل کلاسیک عدم زیبایی ظاهری در دستگاه‌های هوشمند شرکت‌های رقیب، مانند «Google Glass» را رفع می‌نماید.
Patently Mobile