۲۱ تیر ۱۳۹۵

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برگزار شد

کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکتهای دانش بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار با حمایت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن تحقیقات بازار اروپا، توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران 20 تیرماه برگزار شد.

 علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری در حمایت از توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان، به برنامه‌های دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی و ایجاد کریدور صادرات دانش بنیان و حمایت از ایجاد واسطه‌های تجاری صادراتی برای محصولات دانش بنیان اشاره کرد.
وی افزود: ارائه کمکهای بلاعوض از طریق کریدور صادرات در قالب 13 دستورالعمل حمایتی برای توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های معاونت علمی است.
به گفته بیرنگ، این کمک ها حوزه‌هایی مانند تهیه اقلام تبلیغاتی، اصلاح و ارتقاء وبسایت شرکتها، حمایت از حضور در سایتهای فروش B2B، حمایت از شرکتها برای اخذ استانداردهای کیفی بین‌المللی جهت محصولات، حمایت از طراحی ساخت مهندسی محصولات، حمایت از حضور شرکتها و هیاتهای تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی، حمایت از تهیه گزارشهای مطالعه بازار خارجی و پرداخت کمک هزینه جذب نیروی تخصصی بازرگانی، مواردی از حمایتهای معاونت علمی در جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.


filereader.php?p1=main_44f683a84163b3523
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از ایجاد 5 پایگاه‌ صادراتی در سایر کشورها با هدف صادرات کالاهای ایرانی و ارائه انواع خدمات مشاوره اعم از حقوقی، مالی و بازرگانی به شرکتهای متقاضی صادرات، گفت: حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تخصصی کالاهای دانش بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی بطور جدی پیگیری می‌شود تا از طریق تجمیع محصولات دانش بنیان یک حوزه و در قالب یک برند واحد به بازارهای صادراتی عرضه شوند.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی اظهار کرد: در این راستا تاکنون بیش از 6 شرکت مدیریت صادرات در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پیشرفته الکترونیک، ابزار دقیق و تجهیزات اپتیک و فوتونیک، داروهای گیاهی و تجهیزات مرتبط با صنایع هوایی و فضایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه، حسن افتخاریان، رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و دبیر کنفرانس به ضرورت تحقیقات بازار در دنیای امروزی برای کسب سهم از بازارهای بین‌المللی بصورت هدفمند و از طرفی عدم آشنایی و تقاضای شرکتهای ایرانی جهت بهره‌مند شدن از خدمات شرکتهای تخصصی مطالعات بازار ایرانی اشاره کرد.
وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعات بازار و آشنایی بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی با فعالیتهای شبکه بین‌المللی تحقیقات بازار جهت کسب اطلاع از بازار سایر کشورها، از اقداماتی است که در دستور کار انجمن تحقیقات بازاریابی ایران قرار دارد.

در این همایش، امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اکوسیستم نوآوری و اهمیت تحقیقات بازار برای شرکتهای نوپا، سابین گرمن، مشاور ارشد بازاریابی و مدیریت برند شرکت Innate Motion در مورد خلق ارزش برای مشتری با همکاری مشتری، میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا در مورد پر کردن خلاءهای موجود در بازار با بکارگیری دانش مهندسی، حیدرزاده دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در مورد تحقیقات کیفی در بازاریابی و روش‌های فرافکنی، کارین دوچن، مدیر ارتباط مشتریان شرکت Kantar در خصوص نوآوری و خلق ارزش برند و الکساندر رپتز، مشاور ارشد و مسئول تطبیق شرکت venionaire capital در خصوص راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی به سخنرانی کردند.

این کنفرانس با حضور بیش از 250 نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای دانش بنیان برگزار شد و با برگزاری دو پنل تخصصی تحقیقات میدانی در ایران و مدل‌های کسب و کار و شبکه‌های جهانی و نیز آشنایی و شبکه‌سازی شرکت کنندگان در همایش و نیز پنل پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.
  

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟

برگزاری مدرسه زمستانه مالکیت فکری، یکی از موارد ویژه‌ای بود که در برنامه آکادمی کانون پتنت ایران در خصوص سال ۱۳۹۸ گنجانده شد. این برنامه سه روزه، از سوم الی پنجم اسفندماه سال جاری و با همکاری انستیتوپاستور ایران برگزار گردید. برنامه مذکور، فرصتی ویژه برای علاقه‌مندان حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع و جستجوی پتنت فراهم آورد که اطلاعات شایان ذکری را در اختیار حاضرین قرار می‌داد.

انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۶ فروردین ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای سیاست‌های خود مبنی بر تدوین برنامه‌های مدون آموزشی که در ابتدای هر فصل از سال ارائه می‌گردد، اقدام به انتشار تقویم بهار ۹۹ نموده است. بر اساس این تقویم جدید، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، کانون پتنت ایران ۹ رویداد را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است که متقاضیان می‌توانند از فرصت‌های موجود برای شرکت در این رویدادها استفاده نمایند.

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»
۲۱ اسفند ۱۳۹۸

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»

شرکت‌های «TSMC» و «STMicroelectronics»، به عنوان دو غول صنعت نیمه‌هادی جهان، از یک همکاری فناورانه جدید خبر داده‌اند. بر اساس این همکاری، «STMicroelectronics» که یک تولیدکننده فرانسوی-ایتالیایی لوازم الکترونیک و نیمه‌هادی است و در واقع پردرآمدترین شرکت اروپایی در این حوزه به شمار می‌رود، به منظور تسریع در توسعه فناوری‌های مرتبط با «GaN»، به‌ویژه در صنعت خودرو (مبدل و شارژ خودروهای هیبریدی و برقی)، از فناوری‌های پتنت شده شرکت تایوانی «TSMC» کمک خواهد گرفت.

Compound Semiconductor
برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته
۱۷ اسفند ۱۳۹۸

برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته

بررسی‌ها در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که شرکت‌های فناور چینی، موفق به پیشی گرفتن از رقبای آمریکایی خود شده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده، چین در ۹ گروه از مجموع ۱۰ گروه فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی، دارو، خودروهای خودران، بلاک‌چین، امنیت سایبری، واقعیت مجازی، باتری‌های لیتیوم یونی، پهپادها و پلیمرهای هادی، در صدر کشورهای جهان قرار گرفته و تنها در محاسبات کوانتومی از آمریکا عقب مانده است.

RT
ناکامی چین در تصاحب سمت مدیرکلی سازمان جهانی مالکیت فکری
۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ناکامی چین در تصاحب سمت مدیرکلی سازمان جهانی مالکیت فکری

کاندیدای سنگاپوری، با شکست رقیب چینی خود، به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان جهانی مالکیت فکری انتخاب شد. «دارن تانگ» که در حال حاضر مدیر اجرایی دفتر مالکیت فکری سنگاپور است، با کسب ۵۵ رأی از کمیته هماهنگی وایپو، خانم «بینینگ وانگ» از چین با ۲۸ رأی را شکست داده و به‌عنوان پنجمین مدیرکل این سازمان معرفی گردید.

WIPO
عملکرد قابل توجه «ایکس‌پنگ موتورز» در خصوص فناوری‌های هوشمند در خودروها
۲۶ اسفند ۱۳۹۸

عملکرد قابل توجه «ایکس‌پنگ موتورز» در خصوص فناوری‌های هوشمند در خودروها

شرکت «ایکس‌پنگ موتورز» که عمده فعالیت‌های خود را بر توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های هوشمند مرتبط با خودروها متمرکز نموده است، در سال ۲۰۱۹ میلادی، موفق به قرارگیری در صدر دارندگان پتنت‌های این حوزه در بین خودروسازان چینی شده است. استراتژی تهاجمی این شرکت در ثبت اختراعات پیشرفته خودرویی، یک سال شلوغ و پر فراز و نشیب را برای این خودروساز به همراه داشته، به‌طوری که با ۷۴۲ پتنت انتشار یافته، خود را در میان بیست متقاضی ثبت اختراع در صنعت خودرو قرار داده است.

Inside EVs