۲۱ تیر ۱۳۹۵

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برگزار شد

کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکتهای دانش بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار با حمایت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن تحقیقات بازار اروپا، توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران 20 تیرماه برگزار شد.

 علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری در حمایت از توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان، به برنامه‌های دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی و ایجاد کریدور صادرات دانش بنیان و حمایت از ایجاد واسطه‌های تجاری صادراتی برای محصولات دانش بنیان اشاره کرد.
وی افزود: ارائه کمکهای بلاعوض از طریق کریدور صادرات در قالب 13 دستورالعمل حمایتی برای توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های معاونت علمی است.
به گفته بیرنگ، این کمک ها حوزه‌هایی مانند تهیه اقلام تبلیغاتی، اصلاح و ارتقاء وبسایت شرکتها، حمایت از حضور در سایتهای فروش B2B، حمایت از شرکتها برای اخذ استانداردهای کیفی بین‌المللی جهت محصولات، حمایت از طراحی ساخت مهندسی محصولات، حمایت از حضور شرکتها و هیاتهای تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی، حمایت از تهیه گزارشهای مطالعه بازار خارجی و پرداخت کمک هزینه جذب نیروی تخصصی بازرگانی، مواردی از حمایتهای معاونت علمی در جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.


filereader.php?p1=main_44f683a84163b3523
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از ایجاد 5 پایگاه‌ صادراتی در سایر کشورها با هدف صادرات کالاهای ایرانی و ارائه انواع خدمات مشاوره اعم از حقوقی، مالی و بازرگانی به شرکتهای متقاضی صادرات، گفت: حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تخصصی کالاهای دانش بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی بطور جدی پیگیری می‌شود تا از طریق تجمیع محصولات دانش بنیان یک حوزه و در قالب یک برند واحد به بازارهای صادراتی عرضه شوند.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی اظهار کرد: در این راستا تاکنون بیش از 6 شرکت مدیریت صادرات در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پیشرفته الکترونیک، ابزار دقیق و تجهیزات اپتیک و فوتونیک، داروهای گیاهی و تجهیزات مرتبط با صنایع هوایی و فضایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه، حسن افتخاریان، رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و دبیر کنفرانس به ضرورت تحقیقات بازار در دنیای امروزی برای کسب سهم از بازارهای بین‌المللی بصورت هدفمند و از طرفی عدم آشنایی و تقاضای شرکتهای ایرانی جهت بهره‌مند شدن از خدمات شرکتهای تخصصی مطالعات بازار ایرانی اشاره کرد.
وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعات بازار و آشنایی بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی با فعالیتهای شبکه بین‌المللی تحقیقات بازار جهت کسب اطلاع از بازار سایر کشورها، از اقداماتی است که در دستور کار انجمن تحقیقات بازاریابی ایران قرار دارد.

در این همایش، امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اکوسیستم نوآوری و اهمیت تحقیقات بازار برای شرکتهای نوپا، سابین گرمن، مشاور ارشد بازاریابی و مدیریت برند شرکت Innate Motion در مورد خلق ارزش برای مشتری با همکاری مشتری، میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا در مورد پر کردن خلاءهای موجود در بازار با بکارگیری دانش مهندسی، حیدرزاده دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در مورد تحقیقات کیفی در بازاریابی و روش‌های فرافکنی، کارین دوچن، مدیر ارتباط مشتریان شرکت Kantar در خصوص نوآوری و خلق ارزش برند و الکساندر رپتز، مشاور ارشد و مسئول تطبیق شرکت venionaire capital در خصوص راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی به سخنرانی کردند.

این کنفرانس با حضور بیش از 250 نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای دانش بنیان برگزار شد و با برگزاری دو پنل تخصصی تحقیقات میدانی در ایران و مدل‌های کسب و کار و شبکه‌های جهانی و نیز آشنایی و شبکه‌سازی شرکت کنندگان در همایش و نیز پنل پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.
  

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

محکومیت ۳۲ میلیون دلاری برای کم‌ارزش نشان دادن یک پتنت
۲۱ آبان ۱۳۹۹

محکومیت ۳۲ میلیون دلاری برای کم‌ارزش نشان دادن یک پتنت

رفتار عامدانه دانشگاه ویسکانسین در کم‌ارزش نشان دادن یکی از پتنت‌های مشترکی که با دانشگاه واشنگتن به ثبت رسانیده است، جریمه‌ای ۳۱.۶ میلیون دلاری را برای این دانشگاه مشهور به همراه داشت. دانشگاه ویسکانسین، مجوز بهره‌برداری از این پتنت را به شرکت «Zemplar AbbVie» واگذار نمود و در حالی‌که ویسکانسین در ازای این اعطای مجوز، نزدیک به ۴۲۶.۵ میلیون دلار دریافت نمود، تنها مبلغی در حدود یک میلیون دلار به دانشگاه واشنگتن پرداخت کرد.

نگاهی به دومین سری وبینارهای مالکیت فکری وزارت بهداشت!
۱۱ آبان ۱۳۹۹

نگاهی به دومین سری وبینارهای مالکیت فکری وزارت بهداشت!

در راستای تفاهم کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دور دوم وبینارهای مالکیت فکری ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، در ده عنوان برگزار گردید. در مجموع ۱۰ وبینار یاد شده، ۸۰۲ نفر حضور داشته که بیانگر میانگین ۸۰ نفری حاضرین در هر وبینار می‌باشد. بر این اساس، در مجموع وبینارهای دور دوم که در بردارنده حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و به‌ویژه پتنت بود، ۱۷۹۳ نفرساعت آموزش ارائه گردید.

برگزاری نخستین وبینار آشنایی با پایگاه داده «Lens»
۱۰ آبان ۱۳۹۹

برگزاری نخستین وبینار آشنایی با پایگاه داده «Lens»

در ادامه وبینارهای آموزشی آکادمی کانون پتنت ایران، نخستین دوره آشنایی با پایگاه اطلاعاتی «Lens»، در آبان ماه سال جاری برگزار می‌گردد. این رویداد که از سلسله وبینارهای تقویم پاییز ۹۹ محسوب می‌شود، امکان جستجوی بهتر در میان اسناد ثبت اختراع را فراهم ساخته و در نتیجه، دسترسی به خیل عظیمی از اطلاعات مندرج در پتنت‌ها را تسهیل می‌کند. گفتنی است که این وبینار، در روز سه‌شنبه مورخ بیستم آبان‌ماه و از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی «چرخ» به مناسبت هفته پژوهش
۱ آذر ۱۳۹۹

برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی «چرخ» به مناسبت هفته پژوهش

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود در حوزه مالکیت فکری و با هدف ارج نهادن به هفته پژوهش و استفاده از سیستم ثبت اختراع برای ارتقاء و انجام پژوهش‌های کاربردی، اقدام به برگزاری رویداد جدیدی تحت عنوان «رویداد چرخ» نموده است. رویداد چرخ، شامل سلسله وبینارهای آموزشی و ترویجی است که در خدمت پژوهش‌های کاربردی خواهد بود. در این رویداد، پنج وبینار با عناوین جذاب گنجانیده شده که در مورخ ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه سال جاری برگزار می‌گردد.

افزایش قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی
۱۸ آبان ۱۳۹۹

افزایش قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی

طی سال‌های اخیر، شاهد توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای مختلف فناوری هوش مصنوعی در طیف وسیعی از صنایع و حوزه‌های کسب‌وکار هستیم. مطالعه جدید دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، گواهی بر این موضوع بوده و نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۲ میلادی به این‌سو، تعداد پتنت‌هایی که با موضوع هوش مصنوعی در این دفتر به ثبت رسیده، با افزایش قریب به ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. همچنین نفوذ هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف فناوری، به نحوی بوده که از ۹ درصد در سال ۱۹۷۶ میلادی، به ۴۲ درصد از فناوری‌ها در سال ۲۰۱۸ گسترش یافته است.

جابجایی فرمان برای واگذاری هدایت خودرو به سرنشینان
۱۲ آبان ۱۳۹۹

جابجایی فرمان برای واگذاری هدایت خودرو به سرنشینان

همه ما تجربه سفرهای طولانی دسته‌جمعی با ماشین را داریم. از قبل، برای طول سفر برنامه‌ریزی نموده تا هر بخشی از زمان را یک نفر رانندگی کند و پس از خسته شدن، جای خود را با دیگری عوض کند. اما با ایده جدید ولوو، دیگر نیازی نیست که جای خود را عوض کنید، بلکه کافی است که جای فرمان را تغییر داده و دیگر سرنشینان کنترل را بدست بگیرند. این ایده نوآورانه ولوو که در پتنت جدید این شرکت جلوه نموده، حکایت از یک سیستم کنترلی خلاقانه دارد که امکان جابجایی سریع فرمان، ترمز و سیستم کنترل سرعت را در خودرو فراهم می‌کند.