۳۱ تیر ۱۳۹۵ کدام شرکت بزرگ فناوری موفق به کسب بیشترین ثبت اختراع در سال 2015 شد؟
جدول برترین شرکتهای ثبت اختراع که توسط شرکت تحقیقاتی IFI ، منتشر شده است نشان  میدهد که یک بار دیگر، سامسونگ و کانن در رتبه دوم و سوم این لیست هستند.
در این رتبه بندی شرکت IBM با 1.12٪ رشد نسبت به سال 2014 در زمینه های مختلف تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی، محاسبات شناختی(ترکیب علوم کامپیوتر و علوم شناختی) و رایانش ابری برترین شرکت ثبت کننده اختراع بوده است.
در این جدول بیشترین اختراعات مربوط میشود به ده شرکت برتر سال 2014 با چند تغییر در رتبه بندی ها:
شرکت گوگل با رشد 0.57٪ از رتبه 8 به رتبه 5 برترین های ثبت اختراع رسید و جایگاه مایکروسافت را از آن خود کرد، و مایکروسافت در رتبه 10 این لیست قرار گرفت.
پاناسونیک با سقوط از بین ده شرکت برتر، جایگاه خود را به  اینتل، در رتبه  9 در سال 2015 داد.
البته این لیست میتواند معیار افتخاری برای شرکت ها باشد ولی بسیاری از اختراعات ثبت شده در سیستم ثبت اختراع آمریکا در زمینه های ناکارامد هستند و همچنین مشخص نیست که اختراعات مفید معیاری برای سنجش نواوری باشد.
در سال 2014 شرکت های ای بی ام، سامسونگ، کانن، سونی، مایکروسافت، توشیبا، کوالکوم و گوگل رتبه های اول تا هشتم را به خود اختصاص داده بودند


filereader.php?p1=main_735b90b4568125ed6




پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day