۲۰ مرداد ۱۳۹۵ تجاری سازی یک اختراع
مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس با اعلام این خبر افزود؛ با انعقاد قرارداد اختراع ظرفشویی در بازار دارایی فکری اولین معامله حاصل از فستیوال نوآوریهای صنعت لوازم خانگی که در دیماه 94 برگزار شد، قطعی شده و 3 قرارداد دیگر نیز در حال تکمیل فرآیند می باشد.
صفاری نیا گفت: قرارداد مذکور به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی این نوآوری را خریداری نموده است.
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در فستیوال لوازم خانگی 7 اختراع به صورت حضوری برای نمایندگان بیش از 55 سرمایه گذار و صنعتگر حوزه لوازم خانگی و دیگر مخاطبان ارائه شدند و دفترچه ای حامل بر اطلاعات این 7 اختراع و اختراعات دیگر عرضه شده در بازار در اختیار ایشان قرار گرفت.

filereader.php?p1=main_c7e1249ffc03eb9de

صفاری نیا با اشاره به نقش کارگزاران تبادل فناوری در رشد معاملات در بازار دارایی فکری اضافه کرد: یکی از مهمترین کارکردهای این بازار، بازاریابی اختراعات است که با برگزاری فستیوالهای معارفه نوآوری در حوزه های صنعتی و کاربردی تخصصی و استفاده از ظرفیت کارگزاران برای بازاریابی و پیگیری تعاملات با صنایع و سرمایه گذاران در حال تحقق است.
وی افزود؛ پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت ارزیابی فنی اختراعات متقاضی عرضه در بازار و برگزاری فستیوالهای نوآوری را از طریق مرکز فن بازار ملی ایران برعهده دارد.
صفاری نیا برگزاری مستمر فستیوالها را از برنامه های توسعه این بازار برشمرد و افزود در همین راستا فستیوال نوآوریهای حوزه تجهیزات پزشکی یکم شهریور جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود که اطلاعات بیشتر از طریق سایت فستیوال www.techfestival.ir موجود می باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود
۴ دی ۱۴۰۰

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود

آکادمی کانون پتنت ایران در راستای اعتلای فرهنگ مالکیت فکری و آشنایی مخاطبین با لزوم درک صحیح از مفهوم حفاظت از دارایی‌های فکری، روز یکشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از فعالین این عرصه اقدام به برگزاری رویدادی ترویجی- آمورزشی تحت عنوان «سینما، مالکیت فکری» نمود.