۲۹ مرداد ۱۳۹۵ شرکت سامسونگ در مقام دوم دارندگان پتنت های فعال در جهان
بررسی درخواست های اخیر سامسونگ برای ثبت پتنت: از به کارگیری دانش بیومتریک برای شناسایی تا استفاده چند دستگاه از یک شماره تلفن

اگر نگاهی به درخواست های اخیر ثبت پتنت سامسونگ بیاندازیم، متوجه این مساله می شویم که این شرکت در حال استفاده از دانش بیومتریک برای شناسایی می باشد. برای نمونه، در خواست پتنت 20160034759 به نام "دستگاه و متد تشخیص عنبیه چشم" این گونه تعریف شده است: دستگاهی است که دوربین اول عکس از عنبیه را در محدوه طول موج اشعه قابل مشاهده می گیرد، دومین دوربین عکس را در محدوده اشعه اینفرارد می گیرد، یک تشخیص دهنده به منظور تشخیص سازگاری عکس اول با شرایط از پیش تعیین شده و یک کنترل کننده که عکس دوربین دوم را کنترل می کند و عملیات تشخیص سازگاری با شرایط از پیش تعیین شده را انجام می دهد. این سیستم برای شناسایی کاربران با کمینه سازی زمان قرار گرفتن مستقیم در مقابل اشعه اینفرارد، که باعث خشک شدن چشم و حتی از بین بردن بینایی در صورت تداوم برای مدت زمان طولانی می شود، طراحی شده است.

filereader.php?p1=main_98dce83da57b0395e

تکنیک دیگر تشخیص هویت در قالب پتنت شماره 20160042219 درخواست داده شده است. این درخواست که با نام "دستگاه و متد تشخیص هویت کاربر بر اساس اثر انگشت و سیگنال ضربان قلب (ECG)" ثبت شده است، دستگاهی است که دارای یک دریافت کننده بیومتریک اطلاعات است که اطلاعات اثر انگشت و امواج ضربان قلب کاربر را ذخیره می کند، یک رطوبت سنج برای تشخیص سطح رطوبت پوست کاربر، یک تطبیق کننده که ابتدا تشابه اثر انگشت را با اطلاعات اثر انگشت از پیش تعیین شده مطابقت می دهد و سپس امواج ضربان قلب را با نمونه از پیش ثبت شده آن مطابقت می دهد و از ترکیب این دو، تشخیص هویت کاربر صورت می پذیرد. استفاده از ترکیب این دو به بهبود امنیت در برابر جعل هویت کمک می کند. 

سامسونگ همچنین تعدادی اختراع جدید در زمینه نظافت ثبت نموده است. یکی از آنها تکنولوژی ای است که با پتنت شماره 20160029865 ثبت شده است. نام آن "ربات پاک کننده به همراه سنسور گرد و غبار" است. یک ربات که توسط چرخ و موتور در منطقه مورد نظر به طور اتوماتیک حرکت می کند، دارای حداقل یک سنسور تشخیص مانع است، یک واحد پاک کننده با یک فن و یک برس که وظیفه پاک سازی منطقه مورد نظر را دارند، یک محفظه جدا شونده گرد و غبار که بر روی بدنه نصب شده است و دارای یک حسگر گرد و غبار است که شامل یک ساطع کننده نور و یک دریافت کننده نور می باشد که نور گذشته از داخل محفظه را دریافت می نماید. دستگاه دیگر سامسونگ دستگاهی است برای تصفیه هوای محیط های شهری؛ پتنت شماره 20160038686 با نام "دستگاه تصفیه هوا". دستگاهی شامل بدنه اصلی، یک فیلتر برای پالایش هوا که داخل بدنه نصب می شود، و یک نمایشگر برای نشان دادن شرایط فیلتر در خارج دستگاه. این دستگاه طوری طراحی شده است که اجازه می دهد سطح آلودگی فیلتر بدون نیاز به بررسی مستقیم فیلتر و خارج نمودن آن از دستگاه امکان پذیر باشد.

filereader.php?p1=main_f4b9ec30ad9f68f89

دستگاه های پوشیدنی از جمله عینک ها، از دستگاه های جذاب برای مشتریان به حساب می آیند. شرکت سامسونگ با ثبت پتنت شماره 20160034042 با نام "عینک های پوشیدنی و روش تهیه محتوا با استفاده از آن" نشان داده است که این نوع دستگاه را نیز در برنامه دارد. یک دستگاه پوشیدنی از نوع عینک که دارای یک واحد حسگر می باشد که اطلاعات حرکتی کاربر را دریافت می نماید، یک رابط برای دریافت اطلاعات اعلان ها، یک نمایشگر که اطلاعات پیام را در یک زاویه دید کاربر به نمایش می گذارد و یک کنترل کننده که وضعیت حرکت کاربر را بر اساس اطلاعات حسگر معین می کند و نمایشگر را بر اساس این وضعیت کنترل می نماید. 

filereader.php?p1=main_812b4ba287f5ee0bc

بخش دیگری که شرکت سامسونگ در آن به نوآوری روی آورده است پزشکی است. این شرکت پتنتی را به شماره 20160033440 با نام "روش و دستگاه اندازگیری سطح گلوکز خون، و دستگاه الکترونیکی شامل واحد اندازگیری گلوکز خون" به ثبت رسانده است. 
در نهایت، یکی از نوآوری های بدیع سامسونگ در مورد استفاده از یک شماره تلفن در چند دستگاه می باشد که در پتنت شماره 20160036476 با نام "سیستم ارتباطی موبایل، به اشتراک گذاری یک شماره تلفن توسط دستگاه های مختلف بر روی سیستم ارتباطی موبایل، و روش بکارگیری سیستم ارتباطی موبایل بین دستگاه های مختلف موبایل با شماره تلفن مشترک" به ثبت رسیده است. بر طبق این پتنت یک دستگاه موبایل این قابلیت را پیدا می کند که شماره تلفن دستگاه دیگری را بر روی سیستم ارتباطی موبایل به اشتراک گذارد، دستگاه دارای یک کنترل کننده است که عمل تماس را فعال می کند، بر این اساس که شماره تلفن بر روی کدام دستگاه فعال شود و دستگاه دیگر را غیر فعال بنماید. این نوآوری این رویا را محقق می نماید که کاربری که از چندین دستگاه – شامل تلفن هوشمند، تبلت و دستگاه های پوشیدنی _ استفاده می نماید این امکان را داشته باشد که بتواند از یک شماره تلفن در تمامی آنها استفاده نماید.
این پتنت ها فقط چند مورد از اختراعات جدید شرکت سامسونگ می باشد که نشان می دهد این شرکت چگونه و با چه سرعتی در حوزه های مختلف در حال نوآوری و اختراع می باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.