۰۶ شهریور ۱۳۹۵

در اداره ثبت برندهای کشور بیش از 50 درصد برندها خارجی است

دکتر مسرور در اختتامیه نمایشگاه فن‌بازار انزلی با تاکید بر اینکه برای ورود به محیط کسب و کار باید مولفه و شاخص‌هایی مد نظر قرار گیرد، افزود: بدون این مولفه‌ها کسب و کار منجر به شکست خواهد شد. بر این اساس اولین مولفه مهم اینکه باید صنعت از حالت تفکر تولید به تفکر فروش حرکت کند.
وی آشنایی با قانون تجارت را از دیگر مولفه‌های موفقیت در کسب و کار دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال، شرکت زم‌زم که در بازارهای عربستان ورود پیدا کرد به دلیل عدم ثبت برند خود، برند خود در این کشور را از دست داد که علت آن عدم آشنایی این شرکت با قانون تجارت بوده است.
مسرور با تاکید براینکه در اداره ثبت برندهای کشور بیش از 50 درصد برندها خارجی است، یادآور شد: از آنجایی که شرکت‌های خارجی با برندهای بین‌المللی آشنا هستند از این رو به راحتی می‌توانند وارد محیط های کسب و کار بین‌المللی شوند.
رئیس منطقه آزاد انزلی با اشاره به تحقیقات انجام شده در آمریکا خاطرنشان کرد: افرادی که قبل از ورود به محیط کسب و کار اقدام به تهیه طرح کسب و کار کرده بودند موفق تر از افرادی بودند که فاقد طرح کسب و کار هستند.
وی با تاکید براینکه کلیه شرکت ها باید قبل از ورود محصول به بازار همه فرایندها و مشتریان خود را شناسایی کنند، اضافه کرد: براین اساس در منطقه آزاد انزلی برنامه هایی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار داریم.

شرکت ۵۰۰ ایده فناوری آماده تجاری سازی در نمایشگاه فن بازار

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ایده فناوری با سطح آمادگی فناوری بالا و آماده تجاری سازی حضور دارند افزود: ۲۳ استان کشور در قالب ۹۰ غرفه در سالن های نمایشگاهی مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد، به ارائه دستاوردهای تجاری سازی پرداختند.
دکتر مجید متقی طلب ، اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور معرفی منتخبی از فناوری‌های آماده سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی مربوط به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور و مراکز رشد و نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی توسط ستاد برگزاری فن بازار و با مشارکت منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی برگزار شد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور فناوران، محققان بیش از ۹۰ شرکت و موسسه از پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و در راستای ارائه توانمندی‌های فناوری و دانش‌بنیان و تسهیل ارتباط با صنعت و در نهایت تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی برگزار شد.
متقی طلب ادامه داد: از جمله ویژگی های این نمایشگاه  حضور صندوق های سرمایه گذاری و موسسات مالی و کارگزاران فناوری برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناور حاضر است که طی روزهای برپایی نمایشگاه با مذاکرات و ارتباط با صاحبان فناوری ها، فرایند تجاری سازی محصولات را تسهیل خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور ۱۹ پارک علم و فناوری کشور، ۶ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۲۰ دانشگاه از سراسر کشور به همراه مراکز تولیدی و صنعتی بخش خصوصی در این نمایشگاه گفت: این مراکز با ارائه طرح ها و محصولات فناورانه خود را به صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان ارائه میکنند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: شرکت های بزرگ تولیدی در حوزه های داروسازی و مواد غذایی، صنعت خودرو و ساختمان به عنوان صاحبان صنایع جهت ارتباط و مذاکره با فناوران در این نمایشگاه حضور دارند.
متقی طلب خاطرنشان کرد: حضور خانه صنعت، معدت و تجارت استان گیلان و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز از دیگر ویژگی این نمایشگاه است.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ) کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
۲ تیر ۱۳۹۹

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پیرو تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری یک سلسله وبینارهای آموزشی در خصوص مالکیت فکری، در دستور کار قرار گرفته است. تقویم منتشر شده، شامل ۱۰ وبینار آموزشی و ۲ وبینار ترویجی است که ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، برگزار می‌گردد.

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۱ تیر ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این تقویم آموزشی، مجموعاً ۹ رویداد آنلاین را شامل شده و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها، آگاهی و دانش خود در حوزه مالکیت فکری را افزایش دهند.

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است. یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است.

آزمون بر خط مالکیت فکری
۸ تیر ۱۳۹۹

آزمون بر خط مالکیت فکری

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است. در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین دوره از این سری آزمون‌ها، در روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری و از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح برگزار می‌گردد.

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۴ تیر ۱۳۹۹

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه

محققین دانشگاه «Cornell»، روش جدیدی برای آماده‌سازی بستنی ابداع نموده‌اند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود. این فرآیند جدید، با استفاده از دی‌اکسید کربن تحت فشار، امکان تولید بستنی را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌نماید. به کمک این فناوری، امکان تولید و عرضه بستنی در محل فراهم شده و لزوم استفاده از زنجیره تأمینی شامل خنک‌کننده‌ها و یخچال‌ها و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده، به طور کامل رفع می‌شود.