۰۶ شهریور ۱۳۹۵ در اداره ثبت برندهای کشور بیش از 50 درصد برندها خارجی است
دکتر مسرور در اختتامیه نمایشگاه فن‌بازار انزلی با تاکید بر اینکه برای ورود به محیط کسب و کار باید مولفه و شاخص‌هایی مد نظر قرار گیرد، افزود: بدون این مولفه‌ها کسب و کار منجر به شکست خواهد شد. بر این اساس اولین مولفه مهم اینکه باید صنعت از حالت تفکر تولید به تفکر فروش حرکت کند.
وی آشنایی با قانون تجارت را از دیگر مولفه‌های موفقیت در کسب و کار دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال، شرکت زم‌زم که در بازارهای عربستان ورود پیدا کرد به دلیل عدم ثبت برند خود، برند خود در این کشور را از دست داد که علت آن عدم آشنایی این شرکت با قانون تجارت بوده است.
مسرور با تاکید براینکه در اداره ثبت برندهای کشور بیش از 50 درصد برندها خارجی است، یادآور شد: از آنجایی که شرکت‌های خارجی با برندهای بین‌المللی آشنا هستند از این رو به راحتی می‌توانند وارد محیط های کسب و کار بین‌المللی شوند.
رئیس منطقه آزاد انزلی با اشاره به تحقیقات انجام شده در آمریکا خاطرنشان کرد: افرادی که قبل از ورود به محیط کسب و کار اقدام به تهیه طرح کسب و کار کرده بودند موفق تر از افرادی بودند که فاقد طرح کسب و کار هستند.
وی با تاکید براینکه کلیه شرکت ها باید قبل از ورود محصول به بازار همه فرایندها و مشتریان خود را شناسایی کنند، اضافه کرد: براین اساس در منطقه آزاد انزلی برنامه هایی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار داریم.

شرکت ۵۰۰ ایده فناوری آماده تجاری سازی در نمایشگاه فن بازار

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ ایده فناوری با سطح آمادگی فناوری بالا و آماده تجاری سازی حضور دارند افزود: ۲۳ استان کشور در قالب ۹۰ غرفه در سالن های نمایشگاهی مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد، به ارائه دستاوردهای تجاری سازی پرداختند.
دکتر مجید متقی طلب ، اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور معرفی منتخبی از فناوری‌های آماده سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی مربوط به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور و مراکز رشد و نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی توسط ستاد برگزاری فن بازار و با مشارکت منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی برگزار شد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور فناوران، محققان بیش از ۹۰ شرکت و موسسه از پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و در راستای ارائه توانمندی‌های فناوری و دانش‌بنیان و تسهیل ارتباط با صنعت و در نهایت تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی برگزار شد.
متقی طلب ادامه داد: از جمله ویژگی های این نمایشگاه  حضور صندوق های سرمایه گذاری و موسسات مالی و کارگزاران فناوری برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناور حاضر است که طی روزهای برپایی نمایشگاه با مذاکرات و ارتباط با صاحبان فناوری ها، فرایند تجاری سازی محصولات را تسهیل خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور ۱۹ پارک علم و فناوری کشور، ۶ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۲۰ دانشگاه از سراسر کشور به همراه مراکز تولیدی و صنعتی بخش خصوصی در این نمایشگاه گفت: این مراکز با ارائه طرح ها و محصولات فناورانه خود را به صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان ارائه میکنند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: شرکت های بزرگ تولیدی در حوزه های داروسازی و مواد غذایی، صنعت خودرو و ساختمان به عنوان صاحبان صنایع جهت ارتباط و مذاکره با فناوران در این نمایشگاه حضور دارند.
متقی طلب خاطرنشان کرد: حضور خانه صنعت، معدت و تجارت استان گیلان و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز از دیگر ویژگی این نمایشگاه است.

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.