۲۳ شهریور ۱۳۹۵ اختراعی که می خواهد به مهمانان خود یک تجربه شخصی تر بدهد
ثبت اختراع اخیر دیزنی یک سیستم متشکل از سنسورها و کامپیوتر های متصل به سیستم رایانش ابری است که توسط آن دیزنی می تواند مهمانانش را بر اساس شکل و اندازه پای آنها تشخیص دهد. هنگامی که مهمان تشخیص داده شد، روباتهای رومینگ در سراسر پارک تفریحی می توانند به  آنها با نام خودشان خوش آمد بگویند، و نیز شخصیت های دیزنی مورد علاقه ، غذای مورد علاقه، زادگاه و وسایل شهربازی مورد علاقه آنها را حفظ کند.

این حسگرها را می توان در "ایستگاه،" های خاص، که ممکن است در محل سوارشدن وسایل شهربازی و یا مکانهای جذاب دیگر، و یا حتی کنار دیوارها است، قرار داد. این سنسورها با دوربین هایی کار میکنند، آنها اطلاعاتی مانند الگوی آج کفش ،میزان فرسودگی کفش و نیز هر گونه لکه یا آدامس چسبیده به زیر کفش را دریافت می کنند .
 
filereader.php?p1=main_5f93f983524def3dc

سپس این اطلاعات توسط سیستم رایانش ابری برای دسترسی تمام سنسورهای پارک آپلود می شود. وقتی مهمان در محل یکی از سنسور ها نشان داده می شود و یا در مقابل یک ربات قرار میگیرد، میتواند به پروفایل خود دسترسی داشته باشد و پیشنهادات تجربیات شخصی سازی شده دریافت کند .

دیزنی به وسیله این ایده فرصت مناسبی را به دست می آورد زیرا سایر روش های ردیابی مشتری مانند دریافت اثر انگشت و یا اسکن چشم حس نسبتا تهاجمی را ایجاد میکند. این روش ها ایجاد مزاحمت می کنند و برخی از مشتریان ممکن است از ارائه اطلاعات بیومتریک به دیگران احساس ناراحتی کنند.

اگرچه دیزنی در کنار این اختراع،  در حال حاضر دارای بسیاری از راه های دیگر برای پیگیری مهمان پارک تفریحی می باشد، از جمله MagicBands (دستبند RFID که به عنوان بلیط تم پارک عمل میکند)  FASTPASSes ، کلید هتل و نیز داده های معامله کارت اعتباری.

filereader.php?p1=main_698d51a19d8a121ce

پربازدید‌ترین‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد
۳ اسفند ۱۴۰۱

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در جمع اندیشه‌ورزان، فعالان و سیاستگذاران اقتصادی حاضر در این همایش با اشاره به اهمیت شرکت‌های کوچک و نوآور در زنجیره‌های ارزش عنوان کرد: در حلقه‌های بالایی زنجیره ارزش عمدتا شرکت های بزرگ و متکی به دارایی های فیزیکی مشهود را شاهد هستیم، اما در حلقه‌های زیرین‌تر به شرکت های کوچک به لحاظ دارایی‌های فیزیکی و متکی به دارایی‌های نامشهود می‌رسیم.