۰۴ مهر ۱۳۹۵ کارگاه آموزشی ثبت پتنت برگزار شد
کارگاه دو روزه ثبت پتنت به همت دفتر مالکیت فکری دانشگاه تربیت مدرس و حمایت کانون پتنت ایران در روزهای 3 و 4 مهر برای اعضا هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. دکتر برنایی  از اساتید مجرب حوزه ثبت اختراع مباحث مرتبط با ثبت اختراع ، اهمیت ثبت پتنت و الزامات آن را تشریح کرد.

در این کارگاه  آموزشی، به نکاتی که مخترع باید در هنگام ثبت پتنت  به آن توجه داشته باشد، اشاره شد. از جمله توجه به نو بودن و داشتن گام ابتکاری برای اختراع، اقدام به ثبت موقت اختراع در آمریکا حتی قبل از ثبت آن در ایران ( ثبت اختراع در ایران جزو موارد افشا پتنت است). آشنایی با  pct به عنوان مهلت سی ماهه ثبت اختراع در تعدادی از کشورهای عضو معاهده پاریس. توجه به نحوه نگارش اظهارنامه و اهمیت آن در رد یا تایید یک اختراع  ...

در این کارگاه 70 نفر از اساتید و دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی و علوم مهندسی شرکت داشتند. با توجه به استقبال شرکت کنندگان  از مباحث مطرح شده در کارگاه، برنامه ای برای برگزاری کارگاهی با موضوع تحلیل پتنت در نظر گرفته شد که در هفته های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

filereader.php?p1=main_4c56ff4ce4aaf9573

کانون پتنت ایران با برپایی این کارگاه های آموزشی قصد دارد تا اساتید و دانشجویان دارای اختراع را با قوانین و روش های ثبت اختراع آشنا کند، همچنین برای ثبت پتنت، حمایت مالی 90 درصدی را در نظر گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day