برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پتنت و نحوه ثبت آن در دانشگاه آزاد قزوین
۲۲ آذر ۱۳۹۵ برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پتنت و نحوه ثبت آن در دانشگاه آزاد قزوین

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری و مساعدت کانون پتنت ایران روز یکشنبه مورخ 1395/09/07 کارگاهی آموزشی با عنوان «آشنایی با پتنت و نحوه ثبت آن» برای محققین و پژوهشگران علاقه­‎مند به این حوزه برگزار نمود. در این کارگاه که از ساعت 9:30 صبح آغاز و تا 17:30 ادامه داشت، موضوعاتی نظیر تعریف پتنت، چرایی پتنت، انواع پتنت، دوره عمر پتنت و ... توسط جناب آقای دکتر برنایی مدرس کانون پتنت ایران به طور مشروح معرفی گردید.


filereader.php?p1=main_cde255e16d1fdc4fe


مخاطبان اصلی این کارگاه عمدتاً محققان و دست‎اندرکاران فعال در مراکز تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه بوده که ثبت داخلی و بین‎­المللی دستاوردهای خود را امری ضروری دانسته و به همین دلیل مشتاقانه در این کارگاه شرکت نمودند

در این دوره لزوم ثبت پتنت، تفاوت و ارتباط بین ثبت اختراع داخلی و ثبت پتنت بین‎المللی و ثبت پتنت PCT معرفی گردید. موضوعات مطرح شده در این کارگاه همراه با مثال‎­های متعدد از موارد واقعی ثبت شده ارائه بوده که همین مسئله توجه بیش از پیش شرکت‎­کنندگان در کارگاه را به خود جلب نموده بود. در نهایت مراحل و فرآیندهای ارزیابی و داوری جهت ثبت پتنت نیز معرفی گردید و دانشجویان و محققان علاقه­‎مند، با فرآیندهای ثبت موقت و دائمی آشنا شدند.

در راستای همین کارگاه، در دیدار دو جانبه دکتر مهدی یزدانی مدیر کل پژوهشی دانشگاه و نماینده کانون پتنت ایران در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با دکتر برنایی، توانمندی‎های این دانشگاه در حوزه فناوری و ثبت پتنت مورد بحث قرار گرفت و دکتر برنایی که پیش از شروع کارگاه ضمن بازدید از مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی دانشگاه با دستاوردهای علمی‎ و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آشنا شده بود، ظرفیت­‎های علمی و فناوری دانشگاه در جهت ثبت پتنت‎های بین‎المللی را مثبت ارزیابی نمود و به خدمات تخصصی و حمایت‎­های کانون پتنت ایران در این زمینه اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day