۲۱ دی ۱۳۹۵ گزارش برگزاری کارگاه "مالکیت فکری و ثبت اختراع" در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با همکاری کانون پتنت ایران در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه مورخ ششم الی نهم دی‎ماه سه کارگاه‎ آموزشی با عنوان آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع برای پژوهشگران شرکت کننده در کنگره بین‎المللی، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار نمود.
در این کارگاه‎ها موضوعاتی نظیر آشنایی با انواع مصادیق حقوق مالکیت فکری، تعریف پتنت و شرایط ثبت اختراع، اصول وچارچوب نگارش حرفه‎ای پتنت، جستجوی پتنت و معرفی بانک‎های اطلاعاتی، تجاری‎سازی اختراعات و حمایت‎های مالی کانون پتنت ایران و به طور کلی ثبت، جستجو، نگارش و تحلیل پتنت مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
قابل ذکر است که کارگاه اول به صورت یک روزه از ساعت ۸ الی ۱۶ دوشنبه مورخ ششم دی‎ماه جهت شرکت‎کنندگان در کنگره بین‎المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.
کارگاه دوم به صورت دوره دو روزه، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ هفتم و هشتم دی‎ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ برگزار گردید. مخاطبان اصلی این دوره دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بودند که ثبت داخلی و بین‎المللی دستاوردهای خود را امری ضروری دانسته و به همین دلیل مشتاقانه در این کارگاه شرکت نمودند.
کارگاه سوم نیز روز پنجشنبه مورخ نهم دی‎ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ جهت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.
در این دوره‎ها لزوم ثبت پتنت، تفاوت و ارتباط بین ثبت داخلی و ثبت بین‎المللی و ثبت پتنت PCT معرفی گردید. موضوعات مطرح شده در این کارگاه‎ها همراه با مثال‎های متعدد از موارد واقعی ثبت شده بود، که همین مسئله توجه بیش از پیش شرکت‎کنندگان در این کارگاه‎ها را به خود جلب نموده بود. همچنین امکان استفاده از اینترنت برای شرکت‎کنندگان و جستجو در پایگاهای ثبت اختراع و آشنایی با این پایگاه‎ها همزمان با تدریس مدرس دوره (دکتر علم خواه) برای حضار بسیار جذاب بود. در نهایت مراحل و فرایندهای ارزیابی و داوری جهت ثبت پتنت نیز معرفی گردید و محققان علاقه‎مند، با فرایندهای ثبت موقت و دائمی آشنا شدند. 
در نهایت دکتر علم خواه به خدمات تخصصی و حمایت‎های کانون پتنت ایران در این زمینه اشاره نمودند. 
ارزیابی صورت گرفته توسط حاضرین که شامل دانشجویان و اساتید بودند، حاکی از این درخواست بود که لزوم برگزاری دوره‎های ثبت اختراع و مالکیت فکری برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، اساتید و معاونان پژوهشی دانشگاه‎ها امروری ضروری بوده که البته بایستی در بازه‎های زمانی طولانی‎تر برگزار گردد، چراکه این دوره‎ها برای تولید علم و تبدیل آن به فناوری بسیار ضروری است.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.