۱۰ بهمن ۱۳۹۵ گزارش برگزاری کارگاه آموزشی مالکیت فکری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
کارگاه آموزشی مالکیت فکری، ثبت اختراع خارجی و جستجوی پتنت با همت گروه پژوهشی پیل سوختی دما بالای دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و با همکاری کانون پتنت ایران در دو روز 29 و 30 دی ماه از ساعت ۸ الی ۱۷، با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد.
هدف اصلی این کارگاه، آشنایی شرکت‎کنندگان با فرایند ثبت اختراع، جستجوی پتنت و از همه مهمتر کاربردی و هدفمند نمودن پژوهش‎ها در دانشگاه بود. 
در این کارگاه‎ مباحث مربوط به حقوق مالکیت فکری، تعریف پتنت، اصول ثبت اختراع و نگارش حرفه‎ای پتنت، جستجو و تحلیل پتنت، معرفی بانک‎های اطلاعاتی، تجاری‎سازی اختراعات و حمایت‎های مالی کانون پتنت ایران توسط جناب آقای دکتر برنایی ارائه گردید. 
این کارگاه که ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردیده بود با استقبال مناسبی روبه رو شد و همچنین نتایج نظرسنجی شرکت کنندگان، ضرورت برگزاری دوره‎های جامع و گسترده در زمینه مالکیت فکری و ثبت اختراع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی را بیش از پیش به نشان می‎داد.

filereader.php?p1=main_bcbe3365e6ac95ea2

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day