۱۲ بهمن ۱۳۹۵ معرفی اعضای جدید شورای مشورتی پتنت و علائم تجاری توسط USPTO
اعضای جدید شورای مشورتی پتنت Patent Public Advisory Committee یا همان PPAC و علائم تجاری Trademark Public Advisory Committee یا همان TPAC از سوی دفتر پتنت و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) تعیین گردیدند. 
کمیته‎های مشورتی مذکور در سال 1999 به منظور کمک به مدیریت عملیات ثبت پتنت و علائم تجاری تشکیل گردید و وظایفی همچون رصد سیاست‎ها، اهداف، عملکرد، بودجه و هزینه‎های ثبت اختراع و علائم تجاری مربوط به کاربران را بر عهده دارد. این اعضا که هر سه سال یک بار انتخاب می‎گردند، بر اساس حوزه‎های کاری و سوابق مرتبط انتخاب شده که به طور خلاصه می‎توان سوابق آن‎ها را در ذیل مشاهده نمود.

اعضای جدید PPAC :

Marylee Jenkins: وی مدیر دفتر نیویورک گروه مالکیت فکری بوده و بیشتر متمرکز بر حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت در حقوق مالکیت فکری است.
Jeffrey M. Sears: وی مشاور ارشد دانشگاه کلمبیا در حوزه ثبت اختراع می‎باشد که متمرکز بر حوزه‎های مرتبط نظیر مشاوره استراتژیک، امور نظارتی، بررسی دادخواهی‎ها و صدور مجوز می‎باشد.
Bernard J. Knight: وی یکی از شرکای McDermott Will & Emery بوده و بیشتر بر موضوعاتی نظیر دعوی قضایی ثبت اختراع و کپی رایت متمرکز می‎باشد. از سمت‎های پیشین وی می‎توان به مشاور عمومی USPTO در خلال سال‎های 2010 تا 2013 میلادی اشاره نمود. 

اعضای جدید TPAC :

William G. Barber: تمرکز وی بیشتر بر علائم تجاری در ایالات متحده آمریکا می‎باشد. ریاست انجمن مالکیت فکری آمریکا (AIPLA) در سال 2011 و عضویت در شورای مشورتی USPTO در سال‎های 2014 تا 2016 میلادی از سمت‎های پیشین وی می‎باشد.
Brian J. Winterfeldt: تمرکز بر نام و علامت تجاری در حوزه بین‎المللی و تجارب بسیار گسترده در حوزه اینترنت و مسائل مربوط به حقوق مالکیت فکری در این حوزه از نقاط قوت وی به شمار می‎رود.
Ilene B. Tannen: تمرکز بر علائم تجاری، کپی رایت، رقابت ناعادلانه و قانون اینترنت و برخورداری از تجارب قابل توجه در مشاوره به شرکت‎های داخلی و بین‎المللی در مورد توسعه نام و علامت تجاری و استراتژی‎های مرتبط از ویژگی‎های این فرد می‎باشد. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day