۱۶ بهمن ۱۳۹۵ کشورهای پتنت خیز حوزه فناوری نانو در 2016
بر اساس گزارش استت‎نانو در سال 2016 مجموعاً تعداد 19,653 پتنت در حوزه نانوتکنولوژی در USPTO منتشر شده است که از این تعداد 8,484 عدد آن‎ها گرنت شده‎اند. نزدیک به نیمی از این تعداد پتنت متعلق به ایالات متحده آمریکا بوده در حالیکه کشورهای کره جنوبی، ژاپن و تایوان در جایگاه‎های بعدی قرار گرفته‎‎اند.
همچنین در EPO نیز در حوزه نانوفناوری 3,589 پتنت در سال گذشته منتشر شده است که این تعداد، حدود 18 درصد تعداد پتنت‎ های منتشر شده در این حوزه در USPTO می‎باشد. از میان این تعداد پتنت منتشر شده در EPO نیز 2,006 عدد آن گرنت شده است.
تعداد پتنت های منتشر شده در USPTO و EPO در حوزه نانوتکنولوژی در کشورهای پتنت خیز در جدول زیر آورده شده است.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52
بر اساس تعریف استت ‎نانو، پتنت ‎های حوزه فناوری نانو پتنت هایی هستند که حداقل دارای یک ادعا در حوزه این فناوری بوده و یا بر اساس طبقه‎بندی بین‎المللی (IPC) دارای کد طبقه‎بندی در حوزه این فناوری باشند.
مقایسه کلی تغییرات رخ داده در تعداد پتنت‎های منتشر شده این حوزه فناوری در سال 2016 نسبت به سال 2015 در شکل زیر ارائه شده است.

filereader.php?p1=main_6512bd43d9caa6e02

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day