۱۷ بهمن ۱۳۹۵ رتبه نخست IBM در بین شرکت‎های ثبت کننده پتنت در آمریکا
امروزه فناوری‎های روز دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر می‎باشند و در این بین تعدادی از شرکت‎ های بزرگ به عنوان پیشرو و راهبر این جریان تغییر فناوری به شمار می ‎آیند. در میان این شرکت ‎ها، نام‎هایی مانند گوگل، فیس‎بوک، اپل، تسلا و مایکروسافت به چشم می‎خورند؛ با این حال واقعیت نهفته در این زمینه کمی با آنچه در ظاهر نمایان است، متفاوت می‎باشد.
اگر بر اساس تعداد پتنت‎ های ثبت شده به این موضوع بنگریم، یکی از نام‎های بزرگ فراموش شده در بین شرکت‎ های نوآور معروف، شرکت IBM می‎باشد؛ شرکتی که در سال گذشته میلادی بیش از 8000 پتنت ثبت نموده و از این طریق رکورد تعداد پتنت ثبت شده توسط یک شرکت آمریکایی در یک سال را به خود اختصاص داده است. 
به گزارش GSM Arena، این شرکت در 24 سال اخیر بیشترین تعداد پتنت ثبت شده را در بین شرکت‎ های آمریکایی داشته است. پتنت‎های ثبت شده، بیشتر مرتبط با حوزه‎های استراتژیک مشخص شده توسط این کمپانی در جهت مواجهه با دوره‎های بلند مدت آتی است، به طوری که بیش از 2700 پتنت در حوزه هوش مصنوعی و محاسبات شناختی به ثبت رسانده است. 
بر اساس این گزارش 10 شرکت برتر از نظر تعداد پتنت ‎های ثبت شده به شرح نشان داده شده در شکل زیر می ‎باشند. از نکات قابل توجه در این زمینه، عدم حضور شرکت‎های مطرحی همچون اپل در میان این 10 شرکت پیشتاز می‎باشد.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day