۱۹ بهمن ۱۳۹۵ آینده ای پرخطرتر برای کارهای ادبی/ هنری
به گزارش انجمن بین المللی علائم تجاری «International Trademark Association -INTA»، تأثیر جهانی جعل و سرقت های ادبی/ هنری تا سال 2022 میلادی به بیش از 4.2 تریلیون دلار خواهد رسید. این گزارش که در تاریخ ششم فوریه سال جاری تحت عنوان «آثار اقتصادی جعل و سرقت» منتشر گردیده است، به تجزیه و تحلیل مقیاس و وسعت مشکلات ناشی از نقض قوانین مالکیت فکری با هدف اطلاع رسانی به سیاستگذاران می پردازد.
INTA علاوه بر پیش بینی مشکلات گسترده اقتصادی و اجتماعی که خسارات مستقیم ناشی از آن ها می تواند به بیش از 1.9 تریلیون دلار برسد، به بیش از 5.4 میلیون شغل در سراسر جهان که بر اثر مشکلات مذکور در معرض خطر قرار می گیرد، اشاره کرده است. 
از نکات قابل توجه در این گزارش، افزایش قابل ملاحظه خسارات ناشی از جعل و سرقت در سال های اخیر بوده که این روند در سال های آتی نیز کاملاً روندی صعودی خواهد داشت. از مصادیق این روند افزایشی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • ارزش تخمینی گردش مالی تجارت در حوزه سرقت ادبی/ هنری و جعل در سال 2013 میلادی بین 710 تا 917 میلیارد دلار برآورد شده است.
  • سازمان های مالکیت فکری، ارزش جهانی سرقت و کپی دیجیتالی در حوزه فیلم، موسیقی و نرم افزار در سال 2015 میلادی را بیش از 213 بیلیون دلار برآورد نموده اند. 
بر همین اساس INTA، ارزش تجارت در کالاهای تقلبی در سال 2022 میلادی را بیش از 991 بیلیون دلار برآورد نموده است.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day