۲۰ بهمن ۱۳۹۵ از ارائه پتنت های جدید تا قوانین جدید دولتی ماحصل آتش گرفتن گوشی های سامسونگ
به گزارش برخی منابع دولتی، دولت کره جنوبی همه سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به ارائه سریع گزارش آتش سوزی و انفجار گوشی های مزبور نموده است و این امر به عنوان بخشی از مقررات ایمنی جدید وضع شده مرتبط با گوشی های هوشمند به شمار می آید. 
در سال گذشته مطبوعات کره ای با طرح ادعای ایجاد مشکل گوشی IPhone 5s در یک هواپیمای کره ای، سعی در تحت فشار قرار دادن شرکت اپل و کمرنگ نمودن مشکلات ناشی از انفجار و آتش سوزی گوشی های Galaxy Note 7 سامسونگ نمودند. این در حالی بود که در اوج آتش سوزی های گوشی های سامسونگ، پتنت هایی در مورد نسل جدید باتری ها و روش های حفاظتی برای جلوگیری از داغ شدن و آتش سوزی آنها منتشر شد که در واقع توسط شرکت اپل گرنت شده بود که از آن جمله می توان به پتنت به شماره US20160293995 اشاره نمود.

filereader.php?p1=main_f8b768f459c84d1c6

 بدیهی است قانون جدید شامل تمامی شرکت ها و از جمله شرکت اپل نیز می گردد. با این حال یکی از مقام های دولتی کره جنوبی اعلام نموده که در حوادث مربوط به گوشی هوشمند Galaxy Note 7 سامسونگ، ارائه گزارش به دولت بیش از 10 روز پس از اولین حادثه اتفاق افتاده است که مانع از نشان دادن عکس العمل به موقع گردید. در ادامه، وی با ابراز نگرانی از این امر، اظهار داشت انتظار می رود قوانین جدید ظرف مدت یک سال آینده اجرایی گردد. 
یکی از نکات قابل توجه در این مورد، تعریف بازه زمانی یک ساله برای اجرای چنین قوانین ساده ای است. به نظر می رسد بعد تبلیغاتی چنین قوانینی در پررنگ نشان دادن نگرانی و حساسیت دولت کره جنوبی نسبت به وقوع حوادث، نقش مهمی ایفاء می نماید.    

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day