۲۱ بهمن ۱۳۹۵ توافق ایپو با دفتر مالکیت فکری روسیه-شاهراهی در مسیر ثبت پتنت و تعقیبات قانونی
بر اساس گزارش ایپو در 8 فوریه گذشته شروع همکاری این دفتر با دفتر مالکیت فکری روسیه تحت عنوان Patent Prosecution Highway -PPH به صورت آزمایشی برای به اشتراک گذاشته شدن کارها و تسریع در فرایند ثبت درخواست پتنت ها در هر دو منطقه آغاز گردید. 
این توافق در پی امضا توسط مدیر دفتر ایپو Benoît Battistelli و همچنین مدیر دفتر روسیه، Grigory Petrovich Ivliev در اکتبر 2016 آغاز گردید.
بر اساس گفته مدیر ایپو شروع این طرح پایلوت به مخترعین و شرکت های اروپایی و روسی کمک می کند تا دسترسی سریعتر و با سهولت بیشتری به پتنت ها داشته باشند که در نتیجه آن بهبود تجارت و نوآوری در هر دو منطقه به همراه خواهد داشت.
در طول مدت آزمایشی توافق که یک دوره سه ساله می باشد، درخواست هایی که حاوی ادعاهایی بوده که در یکی از دفاتر EPO و Rospatent قابل پتنت شدن باشند می توانند برای ثبت در دفتر دوم فرایند را با سرعت بیشتری انجام دهند، چراکه دو دفتر اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و در نتیجه آن فرایند گرنت نمودن و هزینه های تحمیلی بر کاربران نیز کاهش می یابد.
بر اساس توافق صورت گرفته، همکاری ها به منظور افزایش کیفیت و یکتواختی فنی دو دفتر، شامل حمایت در زمینه آماده سازی راهنمای ارزیابی پتنت ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به منظور بهبود دسترسی هر دو دفتر و همچنین کاربران به اطلاعات موجود می باشد.
دفتر مالکیت فکری روسیه در ژانویه 2016 اقدام به طبقه بندی پتنت ها بر اساس Cooperative Patent Classification-CPC که یک سیستم طبقه بندی بین المللی و قابل تطبیق با دفاتری از جمله EPO و USPTO می باشد را آغاز نمود. در حال حاضر 25 دفتر از این سیستم پیروی می کنند.
ایپو برنامه های پایلوت PPH را با دفاتر IP5 که تشکیل شده از 5 دفتر بزرگ مالکیت فکری جهان یعنی اروپا، چین، ژاپن، کره و آمریکا می باشد، را در حال انجام است. البته فرایند مشابه با دفاتر مالکیت فکری استرالیا، کانادا، کلمبیا، رژیم اشغال گر قدس، مکزیک و سنگاپور نیز در حال انجام است. بعلاوه توافقات اولیه با دفاتر مالکیت فکری مالزی و فیلیپین نیز برای به اجرا گذاشتن برنامه های مشابه صورت گرفته است.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.