۲۷ بهمن ۱۳۹۵ همکاری دو غول تلفن همراه در آیفون 8
بنا به گزارش منابع خبری در کره جنوبی، شرکت «Samsung Display» که یکی از زیر مجموعه های شرکت سامسونگ محسوب می گردد، موفق به انعقاد قرارداد با شرکت اپل برای عرضه 60 میلیون پنل دیود ارگانیک «organic light-emitting diode» به ارزش 4.3 بیلیون دلار شده است. این منابع تأکید کرده اند پنل های مذکور در نسل جدید گوشی هوشمند شرکت اپل یعنی «آیفون » مورد استفاده قرار می گیرد. 
شایان ذکر است قرارداد منعقد شده در ادامه توافق سال گذشته دو شرکت برای تأمین 100 میلیون پنل «OLED» برای آیفون 8 می باشد. تمامی این قراردادها با شرکت Samsung Display در شرایطی است که این شرکت در تأمین پنل های مورد نظر در حال رقابت با همتای دیگر خود یعنی LG Display بود که در نهایت در این تجارت پیروز میدان شد.

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

 نمایشگرهای OLED  در مقایسه با LCDها نازک تر بوده و در عین حال کمک به سبک تر شدن دستگاه می گردند. همین مسئله توجه بیشتر تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی - دیجیتالی را برای استفاده از این فناوری به خود جلب نموده است.
با توجه به تخمین فروش بیش از 200 میلیون از محصول جدید شرکت اپل و تأمین بیش از 160 میلیون از پنل های «OLED» توسط شرکت کره ای، می توان گفت شرکت اپل در بیش از 80% از محصولات آیفون 8 خود از این فناوری خریداری شده از سامسونگ استفاده می نماید. 
در پایان باید اضافه کرد شرکت اپل در مارس سال گذشته میلادی چند پتنت در زمینه قطعات الکترونیک قابل انعطاف به ثبت رسانده که به محصولاتی مربوط می گردد که بدنه و اجزای داخلی انعطاف پذیر و صفحه نمایش OLED در خود جای داده اند. همچنین لازم به ذکر است شرکت اپل خود تعدادی پتنت در زمینه تولید و بکارگیری پنل های OLED دارا می باشد که از آن جمله می توان به US پتنت هایی به شماره 20130194199 و 20140203245 و 20150331508 اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.