۰۴ اسفند ۱۳۹۵ کشیده شدن پای شرکت فیلیپس به دادگاه در نتیجه شکایت مایکروسافت
شرکت «Microsoft» در فوریه سال جاری دادخواستی مبنی بر نقض حقوق مالکیت پتنت از سوی شرکت «Philips» به دادگاهی در آمریکا ارائه نموده است. نقطه تمرکز اصلی در این دعوای حوقی، اعتبار پتنت ثبت شده توسط شرکت فیلیپس در مورد تکنولوژی جدیدی است که قابلیت ذخیره اطلاعات بیشتر، از طریق ضبط نوری و یا مغناطیسی را فراهم می سازد.
این پتنت با عنوان دستگاه فرستنده برای انتقال سیگنال دیجیتال متناوب در فوریه سال 2003 میلادی با شماره US6522695 ثبت گردیده است. 

filereader.php?p1=main_508c75c8507a2ae52

شرکت مایکروسافت به دنبال ابطال سه ادعای مندرج در پتنت شرکت فیلیپس با توجه به بخش «35U.S.C.103» قانون ثبت اختراع ایالات متحده می باشد. این بخش از قانون ثبت پتنت که مربوط به قابلیت پتنت شدن یک ادعا می باشد، مسئله بدیهی نبودن ادعا را به عنوان پیش شرطی برای ثبت درخواست عنوان می کند. این در حالی است که مایکروسافت مدعی است که با توجه به کارهای پیشین انجام شده در این حوزه ادعاهای مطرح شده در این پتنت بدیهی می باشند و برای این مسئله به کارهای پیشین از جمله US5177480 و US6009549 اشاره می نماید.
لازم به ذکر است که دادخواست مطرح شده از طرف شرکت مایکروسافت به دنبال مجموعه ای از هفت پرونده حقوقی تشکیل شده توسط فیلیپس بوده که شرکت هایی نظیر «HTC»، «Acer» و «ASUSTK» را متهم نموده است و شرکت مایکروسافت در پنج مورد از این دادخواست های مطرح شده خود را صاحب حق دانسته و از این شرکت ها حمایت می کند.
شایان ذکر است که فیلیپس در سال 2016 میلادی با ثبت 1069 پتنت در آمریکا که از رشدی 15 درصدی نسبت به سال 2015 برخوردار است، در زمینه ثبت پتنت و علائم تجاری بسیار فعال بوده و توانسته است رتبه 28 را در بین دیگر شرکت ها کسب نماید. با این وجود، این آمار نسبت به مایکروسافت که با ثبت 2398 پتنت در سال 2016 میلادی رتبه هشتم را در بین شرکت های آمریکایی کسب کرده، بسیار ضعیف تر می باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.