۰۹ اسفند ۱۳۹۵ دعوی حقوقی بر سر سرقت سیستم هوشمند هدایت خودرو "لیدار"
شرکت «Waymo» که در زمینه هدایت خودکار وسایل نقلیه فعالیت می کند و پیش از این، بخش هدایت خودکار شرکت گوگل محسوب می گردید، از شرکت «Uber» و شرکت زیرمجموعه آن «Otto» به اتهام سرقت اسرار تجاری و نقض حقوق پتنت، اقامه دعوی نمود. 
شرکت اتو توسط «Anthony Levandowski»، کارمند سابق وایمو تأسیس گردیده است و در ماه آگوست توسط شرکت آبر خریداری شده است. بنا به گزارشات ارائه شده بیش از 14000 فایل محرمانه از جمله طراحی های مرتبط با «LiDAR» متعلق به شرکت وایمو پیش از خروج لوانوفسکی از این شرکت به صورت غیرقانونی دانلود گردیده است. 
فناوری تشخیص نور در محدوده مشخص که به اختصار «LIDAR» نامیده می شود، بر اساس تابش میلیون ها اشعه لیزر قوی به اشیاء اطراف و اندازه گیری مدت زمان بازتابش آن ها کار می کند و می تواند برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از محیط پیرامونی خودرو و اجتناب از برخورد با موانع مورد استفاده قرار گیرد. وایمو این فرآیند را به عنوان یکی از قدرتمندترین بخش های فناوری هدایت خودکار خودرو توصیف کرده است که برای توسعه این سیستم منحصر به فرد و پایین آوردن هزینه های آن، صدها مهندس و نیروی متخصص و میلیون ها دلار سرمایه صرف کرده است.

filereader.php?p1=main_934b535800b1cba8f

یکی از نقشه های مرتبط با لیدار که توسط شرکت اتو در اختیار یکی از تأمین کنندگان اجزا قرار گرفته بود بصورت تصادفی به دست شرکت وایمو رسیده و در نتیجه آن طرح این دعوی صورت می پذیرد که در آن ادعا شده این نقشه ها با طراحی های لوانوفسکی که پیش از ترک شرکت توسط وی به صورت غیر قانونی دانلود شده بود، یکسان است.
در این زمینه شرکت وایمو اعلام نموده: «وجود رقابت در هدایت خودکار خودرو اتفاقی مثبت است که می تواند همگان را به سمت توسعه بیشتر، مطمئن تر و مقرون به صرفه تر سوق دهد؛ ولی ما معتقدیم رقابت می بایست با نوآوری در آزمایشگاه ها و جاده ها اتفاق بیفتد و نه از طریق اقدامات غیر قانونی.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.