۱۱ اسفند ۱۳۹۵ دعوای برادران آدیداس و پوما بر سر علامت تجاری
آدیداس همواره در حال مبارزه برای محافظت از نشان تجاری معروف خود در برابر سوء استفاده رقبا است؛ برای مثال به گزارش «WIPR»، در اوایل ماه فوریه آدیداس با یک علامت تجاری ثبت شده توسط شرکت تسلا به مخالفت برخواست. همچنین در نوامبر سال گذشته میلادی، این شرکت بر علیه نشان تجاری باشگاه اسپانیایی بارسلونا که در ماه می 2015 میلادی ثبت گردیده بود، اقامه دعوی کرد.
نشان تجاری این شرکت که از سال 1952 میلادی بر روی کفش های تولیدی آدیداس استفاده می شود، در آمریکا با شماره 1815956 در سال 1994 ثبت گردیده است. 

filereader.php?p1=main_202cb962ac59075b9

در آخرین دعوی حقوقی شرکت آدیداس بر سر نشان تجاری فوق الذکر، این بار در برابر رقیب خود پوما قرار گرفته است. در این دعوی حقوقی که در تاریخ 17 فوریه سال جاری در دادگاه منطقه ای پورتلند آمریکا طرح گردیده است، شرکت پوما متهم به نقض نشان تجاری آدیداس در استفاده از چهار راه راه مورب در کنار یک چکمه فوتبالی شده است.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

در طرح دعوی مذکور، آدیداس مدعی شده است: «استفاده پوما از چهار خط مورب، تلاشی آشکار جهت استفاده از جاذبه تجاری آدیداس است که در نشان، سه خط مورب موازی به عنوان یک نشان برجسته تجاری در دنیای فوتبال وجود دارد.» بر این اساس پوما متهم به تقلید عمدی از یک نشان مشابه به منظور فریب مصرف کنندگان شده است و می بایست علاوه بر توقف تولید و ثبت سفارش تولیدات مذکور، سه برابر خسارات و هزینه های دادرسی را به عنوان غرامت به آدیداس بپردازد.
لازم به ذکر است، بررسی گذشته آدیداس و پوما یادآور نوعی تاریخ متقابل است. در سال 1924 میلادی، دو برادر آلمانی به نام های «Adi Dassler» و «Rudolph Dassler» یک شرکت تولید کفش به راه انداختند؛ ولی 20 سال بعد هر یک راه جداگانه ای در پیش گرفت؛ «Adi» شرکت آدیداس و «Rudolph» شرکت پوما را تأسیس کردند. از آن زمان تا کنون رقابت به بخشی از تاریخ پر فراز و نشیب این دو شرکت تبدیل شده است. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day