۱۷ اسفند ۱۳۹۵ نبرد حقوقی گسترده اپل با بزرگترین طراح تراشه های تلفن همراه
در تاریخ 20 ژانویه سال جاری میلادی، شرکت اپل با ادعای استفاده از تاکتیک های انحصاری ناعادلانه توسط کوآلکام، خواستار دریافت غرامتی برابر با یک میلیارد دلار از این شرکت شد. در این طرح دعوی، شرکت اپل برای اثبات ادعای خود از یک توافق نامه لیسانس محرمانه پرده برداشت. همچنین پنج روز بعد، یعنی در تاریخ 25 ژانویه شرکت اپل شکایت دیگری بر علیه کوآلکام در کشور چین ثبت نمود.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارشات منتشر شده، در ادامه جنگ های حقوقی دو شرکت، این بار شرکت اپل در دادگاهی در کشور انگلیس علیه کوآلکام اقامه دعوی نموده است. در مورد این شکایت که در تاریخ 2 مارس سال جاری به ثبت رسید، هنوز جزئیات بیشتری در مورد پتنت های ادعایی و استدلال های حقوقی مطرح شده، منتشر نشده است. به گزارش بلومبرگ، طرح این دعوی منجر به یک نبرد وسیع جهانی بین توسعه دهنده گوشی تلفن همراه آیفون و بزرگترین طراح تراشه های تلفن همراه شده است. 
در بیانیه منتشر شده توسط اپل، با تأکید بر تقویت تسلط شرکت کوآلکام از طریق تاکتیک های انحصاری و حق امتیازهای بیش از حد، متذکر شده است: «علیرغم وجود بیش از دو جین شرکت ارائه دهنده استانداردهای سلولار اولیه، کوآلکام اصرار بر پرداخت بیش از پنج برابری اپل نسبت به دیگر لیسانس دهندگان پتنت های سلولار دارد.»

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day